|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag och min polare hade nästan identiska 330 e91(han har sålt sin nu), men våra menyer i idrive är helt olika?.. vad beror detta på? Finns det uppdateringar?.. | |
|
Nej, inte som BMW erbjuder. Finns säkert ful-uppdateringar på nätet. Det är för övrigt en rätt originell E91 330i som du har, i alla fall om den är från 2001. :) |
|
|
Det är en -06 Hur kommer det sig att våra är helt olika då? |
|
| Inte så konstigt om de inte är tillverkade samtidigt.. Det kommer större och mindre uppdateringar allt som oftast inom en modellgeneration. T ex kan det vara så att du har CCC och han CIC. Vilken årsmodell var hans? | |
| Det va samma årsmodell på bilarna | |
| Vad är CCC och CIC? | |
| CCC och CIC är olika generationer av iDrive. Borde inte vara skillnad på era 2006'or om inte någon är uppgraderad. | |
|
Alla funktioner verkar vara lika men menyerna är helt olika, å jag tyckte att hans såg modernare ut... Därför jag fick för mig att någon tidigare ägare fått i nån nyare programvara eller nå i hans?... |
|
| Hur hamnade denna tråden under 7-serien?? | |
|
Ingen aning... jag lade den väl inte där från början??.. Är det någon som kan flytta den?.. |
|
|
Här finns info om dom olika varianterna: Länk FAF |
|
|
I den länken ser man ju att han har CIC och jag har CCC, även fast båda är -06. |
|
|
Brytpunkten för "modellår" brukar vara 1/7 hos BMW (och de flesta andra tyska biltillverkare med)… Så frågan är om de är tillverkade på samma sida om det brytdatumet? Vissa modifieringar/uppdateringar kan även ske "löpande" under året, men det är mer ovanligt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Då vet du. Bara att leta retrofitdelar till CIC och uppgradera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.