|
|
|
|---|---|
|
Ska försöka hjälpa en bekant med att limma fast en lossnad plastdetalj på hans E36 cab.Det är den plastbiten/täckpanelen som döljer gångjärnen när caben är uppe. Jag vet att BMW säljer en repsats till denna panel,men då vill jag minnas att det bara är en sats med snören och nitar,och i detta fall är det bara att den lossnat i limningen och snörena sitter som dom ska. Jag vill inte chansa med att limma med fel typ av lim,så därför tacksam för tips vilket lim som ska inhandlas. Mvh Thomas | |
| Skulle chansa på locktite | |
|
På min tid som Z3 cab ägare var en tub med Länk oumbärligt. Ex när tyget släppte runt bakrutans plastöverlappning. Underbart lim, starkt men ändå flexibelt efter härdning. Svart färg. Använder limmet till alla möjliga limningar. Enda nackdel är att limmet härdar i tuben efter öppning. Otroligt irriterande när limmet i sig är suveränt. Skulle funnits på små tuber, eftersom det blir lite av en engångtub iom att det stelnar mellan gångerna. Trots detta är det ett bra lim... Om du inte får något annat bättre förslag så är mitt tips Casco Marin Teknik. |
|
| Stort tack för snabba svar! Åker till Clas Olson direkt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.