|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att byta ut min X6 M50d till en nyare BMW X6M F16 2016 och skulle behöva lite input innan jag bestämmer mig. Bränsleförbrukningen kommer att öka jämfört mot det jag har idag. Hur är det med servicekostnader? Är det mycket dyrare till V8:an? Ser att flera bilar annonseras väldigt länge innan de säljs. Är X6M en svårsåld bil nu och framöver? M50d som jag har idag verkar vara lättare att sälja. Ni som har X6M idag är ni nöjda? Svaga punkter med bilen? | |
| Det är S63 i den va? Lider den av samma strul som N63? Dom har ju visat sig vara tämligen dyra i drift.... | |
|
X6M är en extremt udda bil och det är nog inte lätt att hitta en köpare till en begagnad om det inte är på pris. Jag har själv haft en X5M F15 och den var redan för ett par tre år sedan svårsåld och har därefter varit till salu av åtminstone två senare ägare. Jag skulle säga att X6 i sig är en svårsåld modell. Ännu mera idag med nytt utbud från Q8 ex. vis som säljs relativt snabbt beg. Men jag är inte för övrigt rätt person att svara då jag aldrig gillat X6, så sorry, men avstå är mitt råd. Betydligt mycket lättare med M50d, eller mindre svår iaf. M-modellerna drar väldigt mkt soppa och den som vill ha den motorn väljer nog hellre en M5 eller M6, iaf skulle jag själlv göra det. /Anders |
|
|
Tack! för all feedback :) Jag har köpt en X6M F86 2015 med bara 5000mil och det är en otroligt fantastiskt bil. Jag var väldigt nöjd med den förra en M50d men den här är ännu bättre och trevligare. Det enda negativa är bränsleförbrukningen, men vi har en I3S som familjen använder för stadskörning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.