|
|
|
|---|---|
|
Hej Har precis köpt en svart metallic F31 Sport. Noterade det inte när jag köpte den då det var lite mörkt, men i ljuset ser man tydligt att plastinsatsen runt dimljusen i fronten samt en list i plast längst ner på fronten inte längre är svart utan har blivit lila. Är det någon mer som haft liknande? Har ni lyckats få BMW att ersätta detta då det åtminstone i min värld handlar om ett undermåligt lackjobb? Visst... det är årsmodell 2013, men i min värld är det solklart att det är ett fel från fabrik. Mvh | |
|
Är det bara runt dimljusen, eller är det hela den aktuella plastdetaljen? Är det en Msport, med dimljuset sitter nere i frontspoilern? |
|
|
Hela plastdetaljen. Se bilderna på länk nedan. Ursäkta att de inte är kanon, men blir så med smutslig bil och ont om tid :-) Länk Länk Länk |
|
|
Hej. Hade likadant på mina dimljusgaller. Köpte nya hos Bmw, tror de kostade ca 355kr st. Lyfte upp bilen fram och lossade plasten under bilen i hörnen samt nåt luftinsugsrör. Använde sedan en liten skruvmejsel för att lossa cllpsen på dimljusgallret från insidan. Lite bökigt att komma till clipsen, dock. Men vilken skillnad det blev😀!! Väl värt besväret!! Bilen var en 328i F31 -2013 Sportline svartmetallic. |
|
|
Jag misstänker att det är så att vissa detaljer är genomfärgad plast utan lack på. Såg i vintras att i vissa ljusförhållanden är plastlisten på bakre stötfångaren mörkt lilafärgad - syntes skillnad mot den "solidsvarta" lacken i övrigt. Men det är bara i vissa väldigt skarpa ljusförhållanden och vinklar som man ser det. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, Helt klart så att vi inte pratar genomfärgad plast utan lackerade plastdetaljer. Känns bara som att jag förväntar mig det på en Dacia, men inte en BMW då detta handlar om ett dåligt jobb från fabrik. Kollade runt lite och verkar som att det är folk i rätt många olika länder som haft liknande problem och fått dem täckta av garanti eller goodwill, men verkar som att de tycker min bil var för gammal för det. Ska ligga på lite iaf. Tack för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.