|
|
|
|---|---|
|
Mina fjärrkontroller fungerar inte, tänkte det var batterierna som lagt av. Efter lite sökningar fick jag fram att batterierna sitter fast "lött" i kretskortet på nyckeln och laddas automatiskt när nyckeln sitter i tändningslåset. Har testat båda nycklarna mot en givare som reagerar om nyckeln sänder ut några signaler men det gjorde den inte, så jag beställde hem två nya batterier men det går ändå inte låsa bilen med fjärren? Har läst andra forum där det verkar vara problem med antennförstärkaren. Bilen i övrigt fungerar som den ska ingen dålig signal på radion, går bra att låsa bilen inifrån med knappen på instrumentbrädan. Är den där antennförstärkaren svår o komma åt? Tips på annat att felsöka? Som är vanligt fel? Mvh | |
|
Hade samma på min, dock kom det smygande, funkade 9/10 ggr varav tillslut gav det upp. Köpte på skroten till halva nypriset. Kan också vara kortis i kabelstammen bak, prova att rucka/klämma i sladdarna samtidigt som du trycker på fjärren. |
|
| Okej ska kika på detta. Måste man programera om ifall man byter ut den? Har flera bekanta nämligen som kör e91 så skulle kunna skifta över o testa ned deras. | |
|
Om du har comfortaccess, dvs öppna dörren genom att bara ta i handtaget med nyckel i fickan, då har en ett knappcellsbatteri i fjärren som går att byta utan lödning. Jag har själv bytt i mina och då behövdes ingen inkodning/programmering. Jag bytte dock innan batterierna var helt slut. HAr du inte komfortaccess kan det nog vara så illa att batteriet sitter lödat, så var det på min E46 med "diamantnyckel". Det man på E46 enkelt kunde göra själv med lite knapptryckningar vara att få nyckeln att låsa och låsa upp fjärrlåset men att koda in "öppna startspärren" (för enhelt ny nyckel) kräver antingen BMWs hjälp (coh de gör nog bara det med egensålda ncyklar) eller en programeringsmaskin som man kan köpa på nätet, samt lite händighet. Dock är låsa upp startspärren en passiv komponent (en reflektor som svarar rätt då bilen sänder en trådlös "fråga") om jag minns rätt, så det löser även en orginal-nyckel med dött batteri. Såg på nätet att någon hade gamla nyckeln utna svärd för att öppna startspärren och ny nyckel för centrallåsöppning och vrida om för att starta med. Vet dock inte om det är samma för E91. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Ingen programmering behövs. Är ju toppen om du kan låna kompisens kretskort! Finns flera videos på tuben som visar vart det sitter, under vingen bak om ni har en touring. |
|
| Glömde tillägga att jag faktiskt prövat att löda på ett nytt batteri utan resultat 😄 tycker dock det är skumt om det är antennförstärkaren, nyckeln borde ju ge signal till den där fjärrtestaren på mekonomen? Ska felsöka kablage osv på bilen när jag får en lucka ledigt. Grymt forum med bra tips!😃 | |
| Uppdatering! Nu fungerar låset igen. Det var kabelbrott i härvan som går längst med bakrutan, precis vid gångjärnet 😁 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.