|
|
|
|---|---|
|
Jag fick airbaglampa på E86an. Jag har en bältesmattdekoder sen tidigare som funkat bra i 2 år. Nu fick jag två felkoder med Carly. 1. Airbag SBE passenger/coding wrong Code: 0093C1 och 2. Instrument cluster airbag/ignition (KL.15) on but ignition (KLR) off. Code:000020. Jag släckte dem och de försvann men kom tillbaks när jag startade om bilen.Någon ide vad det kan vara. Är du där ute någonstans olaO. Förra gången hjälpte du mig. | |
|
Här är jag ;-) 93C1 är ju klassisk sensormattekod. Det andra vet jag ej men jag tror det är 93C1 som ger lampan. Du har två vägar att gå här. 1. Byta sensormatta ca 5000 kr på BMW 2. Köpa en sensormatte-emulator, finn bla annat här: (jäv) Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Men nu läser jag igen och du menar att du redan har en emulator monterad? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Ja. Vad kan ha hänt. Kan det vara dålig kontakt eller om batteriet laddar dåligt. Eller kan sensormatta emulatorn gett upp. Bilen har stått på laddning hela vintern och första trippen över helgen tändes inte airbaglampan. Den började lysa efter några dagar. / Peter |
|
|
Enklast är nog att jag skickar en ny så får du prova. Dock har jag inte varit med om att de gått sönder på detta vis efter så lång tid. Ring mig. Har du kvar numret? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola. Kruxet var att du hjälpte mig efter jag köpt den från Irland. Jag ska kolla lite anslutningar och ladda batteri i helgen. Funkar detta inte beställer jag en från dig. Det som är speciellt med Z4an är att det är nyckel och tre trådar. röd, vit och brun. På denna sitter det en 6 stift kontakt alltså inte den 4 stiftade som sitter på de flesta. På min har jag efter anvisningar från Irländarna kapat trådarna och använt den 6 stiftade. Har du någon emulator som har den 6 stiftade kontakten eller får man även modifiera den som du har- OBS att det är en svensksåld Z4. Det är denna som jag har. Tittar du lite längre ner står det även om den 6-stiftade kontakten. Länk Hälsningar Peter |
|
|
Kolla kablage först. Jag har också märkt att på Z4 med airbagproblem så behöver man ofta nolla felkoder i flera enheter, tittar man med Inpa så ser man att det är flera enheter som kan generera airbaglampa. Alla diagnosverktyg klarar inte detta. Vet ej hur det är med Carly. Finns en tråd med detta sen tidigare. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Hej igen. Jag har sprejat och tagit isär kontakterna. Nollat koderna på nytt. De har inte kommit tillbaka. Tack för svar Ola. | |
| jag skulle behöva en sensormatte-emulator, kan du skicka sms till mig på 0767634080 | |
|
Semester, hemma söndag kväll. Annonser uppe igen då. Mvh Ola |
|
|
Malken, nu är jag hemma. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Ok hur kan jag kontakta dig? | |
|
Lättast via annonsen. Tryck på länken i mitt inlägg här ovan. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.