|
|
|
|---|---|
|
Har en G31 2019 innovation edition med bland annat driving assistant plus som innehåller assisterande styrning. Efter jag haft den assisterande styrningen påslagen så upplever jag styrningen otroligt avdomnad och näst intill farlig! Styrningen blir markant mycket trögare i motorvägsfart (över 110km/h) än vid farter under 80km/h. Det i sig är ju inget konstigt men det är som att trycka på en knapp när man kommer ner i 80km/h. Känns nästan som servot slår på efter att ha varit avslagit. Största problemet är dock att återfjädringen till centrum är lika med noll. Jag kan ställa ratten i några graders lutning åt vänster och släppa och den fortsätter svänga åt vänster. Jag kan göra lika dant åt höger. Så det är inte så att bilen drar åt ena eller andra hållet. Servot vill bara inte återfjädra styrningen till mitten. Är det lite blåsigt och man ligger i 140+ så är det farligt! Har även en F11 2014 LCI och den är helt annan i styrningen! Extrem återfjädrande känsla. Hade en G31 utan driving assistant plus som lånebil när F11:an var inne på verkstan en dag och den styrningen upplevdes inte alls så avdomnad. Någon mer med driving assistant plus som upplever styrningen som total katastrof? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.