|
|
|
|---|---|
|
Hej Var och tittade på en riktig trevlig 535d idag (hetsad till 360 hk) som gott knappa 26000 mil. Förutom mindre bristerså såg ja att det var fuktig i bakkant motorn, olja va ja tror. Hade tyvärr ingen ficklampa med mig för nämre kontroll. Förstår att det är knapphändig info att gå på men borde man felsöka mer innan köp eller bara sänka vad man är villig att ge , han vill ha 80000kr med prutmån va det verkar. | |
| Markerar bilen revir? Isf, kolla färgen på oljan...Svart är motor, rödbrun förmodligen växellåda. | |
|
Jo, den gör väl så haha.. Får väl försöka titta lite närmre och se om ja kan se var det kommer ifrån, efter att ha letat runt lite på forumet verkar det finnas flera orsaker till oljeläckagen man kan finna på denna bil och att flertalet av dessa är tämligen billiga att fixa. Problem är bara attt bilen är 10 mil bort så det blir kanske till att köra igen eller leta efter något annan Bmw. |
|
|
Är nog inget allvarligt.. de brukar fukta under insuget via otäta virvelspjäll. Andra ställen där de brukar fukta är oljetillförsel till lilla turbon (syns under motorkåpan och är enkel att byta) samt vid laddluft-slangen till intercoolern. Växellådsoljan är brun/klar ungefär som en motorolja, inte röd. Det skulle du dock inte se i bakkant på motorn. Växellådan kan fukta lite runt el-kontakten men det är mindre vanligt. |
|
|
Ursäkta att jag trampar in i er diskussion. HenrikA/ Hej kan du ge mig lite info om "Andra ställen där de brukar fukta är oljetillförsel till lilla turbon (syns under motorkåpan och är enkel att byta) samt vid laddluft-slangen till intercoolern." Intercoolern 11617791470 och 11617790547, är det dom. Lilla turbon vart där. Tack på förhand/sm3W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.