AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.123

Bensinuppropet 2.0 benis och disel

Go
164
Golump
E24 635CSI -86
E39 523i -1998
Hej alla bilintresserade. Tycker ni ska bli medlemmar i fb gruppen så vi får till en förändring!

Länk
Ideen är OK. Men eftersom vi lever i en demokrati så hade det varit mer effektivt med ett politiskt parti, med ett komplett program och inte bara bensinskatten som target. Ett parti som mosar MP-mupparna o förpassar de där de hör hemma, långt under 4% spärren.
Go
164
Golump
E24 635CSI -86
E39 523i -1998
Hej Dawwe,

Jag håller med. Men upproret är även det ett demokratiskt verktyg, folkstyre. Man måste börja nånstans. Dina synpunkter är aktuella och borde synas i gruppen.

Länk
em
906
em3
M3 cab -03
Jag är gärna med och protesterar, mot bränslepriser, migration och andra galenskaper, men inte på FB, var med några år, men tänker inte ansluta igen. FB utför rensningar, på mycket tveksamma grunder, av det skälet går jag inte med, och tror att man missar fler än mig.

Om det skulle uppstå en gulväst-organisation, kan jag tänka mig att vara med. Sätt igång, ut på gator och torg, det blir ett nytt grepp i landet "lagom"!
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
benis? Tyckte först det såg ut som penis... ;-)

Håller med em3, nå fasbok blir det inte.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Är inte med i FB och vill inte heller, finns det något annat sätt?
Go
164
Golump
E24 635CSI -86
E39 523i -1998
Ok jag förstår er förakt mot FB. Problemet är den lanab tar upp dvs finns det något annat sätt? Jag vet faktiskt inte, just nu är det 386 000 medlemmar och det växer hela tiden. Jag kan tänka mig annonsera konkreta handlingar här som tex demostrationer, men vore ju bra att ha era åsikter oxå.

Länk
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Idé:n är bra, men Facebook-gruppen kantas av smått efterblivna diskussioner och dispyter som kommer äta upp den där rörelsen inifrån, samma gemensamma mål till trots.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Idén är bra. Det behövs att folk vädrar sina åsikter, och i detta fall sitt missnöje. Att man nästa vecka ska ut fysiskt och visa detta är också en bra grej.

Men tyvärr kommer det bli som vanligt till slut. Någon högre ansvarig politiker kommer ta i mot denna namninsamling, le lite och kommentera med att det är bra med åsikter ifrån svenska folket. 5 minuter senare ligger den i pappersåtervinningen.

Något positivt är i alla fall att den årliga indexuppräkningen kommer stoppas i år av M+KB. Det kommer resultera i att skatten kommer sänkas med 13öre i sommar.
Det är ett vansinnigt att denna indexuppräkning ens gick igenom för några år sedan. Fast när det gäller den rödgröna regeringen blir man inte förvånad över nåt längre...
Lövin sa i veckan att man kommer återinföra indexuppräkningen så glädjen kommer vara kortvarig fram till årsskiftet enligt MP.
Man skriver igår på Skattebetalarnas förening.....

Bensinskatten sänks med 16 öre per liter 1 juli.

Men Sofia Linder, chefsekonom på Skattebetalarnas förening, tror inte lättnaden blir långvarig.

– Miljöminister Isabella Lövin har signalerat att bensinskatten höjs redan till årsskiftet och den gröna skatteväxlingen lär medföra att vi får räkna med rejäla höjningar framöver, säger hon.
Go
164
Golump
E24 635CSI -86
E39 523i -1998
Vet inte om ni ser detta:

Länk

Demonstration i Stockholm på Lördag

Länk
thekinglives
detta var riktigt svenskt....glöm inte knyta näven i byxfickan med;)
thekinglives

Hehe....vad ska man säga? Barkarby? ingen kommer bry sig...

Hade ett par hundra bilar däremot valt att ställa bilen på Essingeleden en dag så hade det kanske gett effekt.
Go
164
Golump
E24 635CSI -86
E39 523i -1998
Håller med, svag börgan, men en början. Ett ordspråk som kommer till mig av Steve Jobs: Those who are crazy enough to think they can change the world, usually do.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.