|
|
|
|---|---|
| Hejsan! Har nyligen haft min BMW inne på översyn, efter topplocksrenoveringen som jag gjort, tändning, CO-halt, byte bromsvätska mm, på den auktoriserade BMW verkstaden där jag bor. De hade väl skött det mesta bra förutom bromsvätskebytet, det var nämnligen små droppar av bromsvätska över hela motorrummet, någon hade väl glömt att stänga av trycket när de tog lös anslutningen på bromsvätskebehållaren. De kör förmodligen med en enmansluftningsmaskin. Till saken hör att jag penseltvättat många delar i motorrummet, mestadels motordelar som sitter på övre delen av motorn. Men det värsta var väl att de inte hade tvättat bort bromsvätskan omedelbart utan låtit den ligga kvar som väl blev ett par dagar skulle jag tro, innan jag hämtade ut den och fick se eländet... Så det verkar som ju äldre BMW modell man har, desstå mindre viktig är man som kund. Frågan är ju då, vad samt hur mycket jag ska kräva dem på?? | |
|
Bromsvätska=lackskada.... Vad säger verksta´n om det inträffade? /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
| Mja, att det kunde bli så samt att mekanikern inte hade sett det samt att verkarn trodde det var nå svart olja, vilket ju får en att tro att det inte verkar så noga... | |
| Ta ett prat med dem och förklara det du förklarade här att du lagt mycket tid på ett motorrum och hur viktigt det är för dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.