AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.768

Xenonljus justering givare.

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Fick nedslag på att armen på ljusviddsgivaren fram var trasig och länkarmen lös.
Fixade armen med en plåt och borrmaskin.
Men nu är armen i högsta läget när bilen står stilla.
Misstänker att givararmen skall stå rakt åt sidan vid vila.
Var kan man justera? Eller behöver jag modifiera länkarmen.

En go historia det har skramlat i motorn och vi har stått lutat under huven och kliat skallarna.
Åkte upp till Luleå från Västerås och 250 m från garaget lät den förskräckligt illa hankade mig hem och såg att vattenpumpens lager var totalt slut.
Vad göra på en fredagskväll. gå in och begrunda ödet och kom då ihåg att jag hade en ouppackad vattenpump till E39'an liggande. Kollade reservdelsnumren på realoem.com och det var samma pump.
Hade planerat byta pumpen på E39'an men det är inte lätt att lossa termostatfläkten så det fick vara.
Nu hamnade den i E61'an istället betydligt enklare att byta med elfläkt. några timmars pyssel.
Och som avslutning luftade systemet genom att sätta värmereglagen på max, slå på tändningen och sen hålla ned gaspedalen 10+ sek. Så går kupevärme-vattenpumpen igån 10-20 minuter även när man slagit av tändningen.
Rensade i lägenheten några dar innan återfärden mot Västerås med bagaget fyllt med däck till MC, blommor och en mulitmediaanläggning.
PS. hade tänkt ta ned ett sidvagnschassi med korg men snöhögarna framför förrådet satte stopp.
Blir nästa tur norröver.

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Det var enkelt att förkorta länkarmen med ca, 20 mm.
Den är gjord av ett ca. 10mm x 0.75 rör med instuckna länkar av plast i ändarna. Bara att såga upp ena änden, ta ut plastlänken, såga av, sätta tillbaka plaständen och kläma åt röret kring plaständen-länken och sätta tillbaka länkarmen. Ljustera ljushöjden och köra vidare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.