|
|
|
|---|---|
|
Hej hej Köpte min första Bmw igår en 525 ia touring 02 e39 Orginal stereo sitter där En business cd. Dock har ja ett märkligt problem. När man höjer ljud så försvinner ljudet då får man sänka så kommer ljudet tillbaka. Vid inställningar av bas när man sänker basen så försvinner ljudet Ändrar man på trebal så kommer judet tillbaka dock så skorrar ljudet som fan. När jag spelar en cd så skorrar ljudet hela tiden Bytte underdel idag men problemet kvarstår. Kunde ej testa den nya cd delen dåd et var olika kopplingar på dem. Är det någon annan som har råkat ut för samma ? Har ingen koll på vart antennförstärkaren sitter Och om de finns något slutsteg? | |
|
Välkommen! Titta här Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Om CD-spelaren är utbytt/eftermonterad så kan det vara den som orsakar felet. Gå in på den CD-spelare du har och kontrollera så du har rätt artikelnummer, t ex den här: Länk När jag kollade upp eftermontering av CD till min f.d. E39 fick jag ut en lista från BMW med vilka serienummer på CD-spelare som skulle passa till bilar med olika tillverkningsdatum. Det var en diger lista vill jag minnas, har dock inte kvar den. Jag hade provat två CD-spelare som passade men som inte var rätt ändå. Den ena gjorde så inga inställningar för ljud och radiokanaler sparades och den andra orsakade andra problem som att balans och fader inte fungerade. Det var då jag åkte till BMW och fick listan. Men jag fick tjata och övertyga säljarna om problemet innan jag fick prata med någon som förstod problemet och till slut tog fram den där listan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.