|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
...Kan förstå dagens förvirring, då mycket går att skruva och ställa. Idag har väl BMW ingen speciell lina för M-bilar, eller? ( Det kostade antagligen alldeles för mycket, handbygge i Regensburg, finns den plantan kvar för standardbilar ens?). Det var enklare förr, en M3 mellan 00 och 06, kunde inte på något sätt manipuleras till att bli en "M" fullt ut, många bytte yttre delar och satte på M-emblemet, men det blev inte i närheten för det..... Så, min slutsats är enkel, BMW prestanda bilar byggdes tidigare i särskilda prod.linor, vad som gäller idag vet de som köper nyare M-varianter.... ( en lång tråd om M2 tror jag sammanfattar läget...), idag är det nog inte så, eller? em3 |
|
|
Du har i princip rätt. Ang detaljer så vet jag inte. Startade en tråd tidigare ang detta. Och iaf för min del så har M totalt tappat det när exempelvis diverse stora diesel suvar har en stor M blaffa monterat på bakluckan från fabrik?? |
|
|
Nyss hemkommen från lite M5 competition körning. Nya modellen och riktigt kul. Den går verkligen som tusan och jag är i valet o kvalet att byta upp mig. Lite försiktig dock pga av alla påhopp. Men om någon är intresserad så kan jag skriva mer. |
|
| Du har alltså råd med en M5 comp och du du har inte köpt den än? VAD VÄNTAR DU PÅ!? | |
|
Jag lyssnar gärna 428! M5 är en av legenderna enligt min uppfattning. Gillar man biltypen så är det inte mycket att fundera på! Sen är det förstås mycket pengar och det finns en del annat intressant i prisklassen. Men vill man ha bra utrymmen för 4-5 pers så är denna svårslagen. |
|
|
+1 på DLC ! Skriv bara, skit i nötterna som hoppar på..det hoppar på allt :) |
|
|
Råd och råd.... Men var typ 1mm från checkhäftet. Jäklar vad den går. Som jag skrivit så upplevde jag inte någon direkt skillnad mellan min och CS en i avseende på acerelation. Men jäklar här var det skillnad.... |
|
| V8an är på god väg att dö ut för vardagsbilar så passa på nu när du har möjligheten. Skulle jag personligen köpa en så hade jag väntat tills dom ligger på 800-900k. | |
|
Vet inte riktigt vad jag skall skriva men bil fan är en katapult.. Framförallt i högre hastigheter. Känns som att den gör 100 -200 lika som min och CS 0 - 100. Kanske lite ute på hal is men Pelle jag tror inte du fixar den här oavsett trim. Testa så skall du se. Igen jävlar vad den går😀😀😀😀 |
|
|
:) Nej jag har inte en chans mot dessa, helt annan kaliber. Min är en liten ärtbössa om vi jämför. |
|
|
Pelle testa😀😀😀 Ngn på forat som äger en ny M5? Det vore kul att få er input då jag är typ 5mm från att beställa en M8. Medveten om att frågan är underligt ställd. Men ändå ganska logisk då jag hittils inte sett ngn M8 såld i Sverige. |
|
|
En sak som var lite extra kul var att det går att koppla ur 4 hjulsdriften..... Full gas utan broms och bilen står i princip stilla i ett rökmoln..... Om man nu tycker det är roligt att byta däck varannan vecka så är det en intressant option 😬😬 |
|
|
Troligen mitt sista inlägg i denna tråd ang M5/8 eftersom det inte verkar finnas ngt intresse. Är egentligen ute efter en M8 eftersom jag gillar onödiga bilar men finns ingen att prova mig veterligen i Sverige. Testade M5 competition igen men under en längre tid 2 dgr. Kortfattat: Bilen är ruskigt snabb men i jämförelse så käns det lite som att köra ett dataspel. Kan inte sätta fingret på det men för mig är det ngt som felar. Är ute efter en riktigt rolig bruksbil och just nu lutar det nog.mer åt att det blir en ny 911 4s. |
|
| M5 an ä svårslagen på långfärd (autobahn) medans 911an ä kanon om man vill ut o busa lite runt en bana. Tycker M8an är den snyggaste Bmw hitintills | |
| 428 satsa hellre på en 911 gt3 rs Har en bekant som har en sån,han tävlar också,bil m riktigt bra klipp i särskilt runt en bana | |
|
Jcr. Du har helt rätt i det du skriver. Kan vara så att känslan beror på att 5an är större. Helt fantastiskt bil och om det varit för ett antal år sedan så hade det varit i självklart val. Är ute efter en coupé som är vassare än den jag har. M4 är inget alternativ då den har liknande prestanda som min och dessutom ( ber om ursäkt till alla ,M4 ägare) i mitt tycke lite för extrem som bruksbil. Dock till min förvåning är 911 an riktigt bruksig jämfört med M4. Relativt tyst (mkt mindre däckljud) bekväm och inte alls lika stötig. Iaf vad jag upplevt. Dessutom är mitt intryck efter en kortare körning att bilen har en underbar kör och kvalitetskänsla. Har bara åkt gt3 RS men håller med. Men jag tror att den blir lite för extrem som bruksbil året runt. |
|
| 428. Hur tyckte du att förarstolen (komforten) var i 911an i förhållande till M5ans komfort? | |
|
Jag provade Porsche under väldigt kort tid (tca 1.5 timme) och kan kanske få en annan uppfattning om jag får möjlighet att testa ordentligt. Ärligt så reflekterade jag inte så mkt över just det. Kanske Porschens kramar ngt mer. Men de är riktigt bra i båda. |
|
|
Hittade ett Youtube klipp som beskriver lite vad jag menar. När jag jämför M4 och 911 4S fast faktiskt ännu mer. Nu är detta extremerna som inte är aktuella för min del då jag är ute för en året runt bruksbil. Men min överraskning kanske trots allt inte var fel. Porschen är bekvämare och dessutom en bättre sportbil/ på bana???? Iofs är det en prisskillnad men och andra sidan är ju andrahandsvärdet ganska duktigt till 4S fördel. Hoppas inte nu ngn tycker att jag trollar min egen tråd |
|
| Han är skön Clarkson,men jag hörde aldrig han nämna att det där är olika prisklasser också,men visst är GT3 RS överlägsen. Jag har en bekant som har gjort lite av det du vill beskriva. Han har köpt en i princip ny 9114s ock han hade en Bmw 740 innan i många år. Jag har inte träffat han sen han köpte Porschen men jag ska söka upp han ock höra vad han tycker om bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.