|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Som många av Er så blev min bil, 530d F10 (-14) inkallad för kontroll och det visade sig att EGR ventilen skulle bytas ut. Sagt och gjort efter 3 dagars väntan på delar. Idag när jag hämtade ut bilen så hör jag ett visslande/svagt rasslande ljud från hö sidan (passagerarsidan) av motorrummet vid gaspådrag och det följer mönstret för växlingarna. Värt att nämna är att bilen känns lika pigg som tidigare. Är ju så klart orolig att något är galet! Felmontering? Vad kan det röra sig om? Vad tror ni? Någon som varit med om det? | |
|
Jarivan: Fick du rätt på ljudet och var det kom i från? Jag har fått bytt EGR/AGR-ventilen och har nu vid ett par tillfälle fått ett oljud likt slirande fläktrem på en gammal Volvo 240. Första gången kom samma dag som jag fick tillbaka bilen från BMW. Körde tillbaka till BMW men då gick det inte att återskapa ljudet, så verkstaden trodde att det kunde varit lite spilld glykol på remmarna som lät. Idag när ljudet uppstod precis vid start kändes det som att servostyrning va ur funktion till och från när jag skulle rulla ur parkeringsfickan. Någon annan som varit med om oljud efter EGR/AGR-ventilbyte? |
|
|
Har min bil inne idag och de ringde nyss och sa att EGR-ventilen läcker och undrade om jag ville byta den. Den innefattas inte av kampanjen/återkallelsen utan måste pröjsas av mig. Lurar de mig eller måste jag själv stå för den? De menade att endast EGR-kylaren ingick. |
|
|
Vissa har fått både ventil och kylare bytt. Men jag fick bara kylaren. Vissa har till och med fått insug bytt. De är ju brandrisk på bilen så hade försökt få dom att pröjsa kylaren också. Sen har jag läst om flera stycken som fått remslir efter egr-byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.