|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! I helgen märkte jag att min BMW började gå lite dåligt på tomgången, det varade dock bara en liten stund. Sedan när jag startade den på måndagen i -4 märkte jag inget konstigt alls mer än att jag tyckte den drog lite mer soppa en vanligt men det gick sedan över. Men när jag startade bilen skulle åka hem från jobbet i Stockholm hemåt mot Gävle så ville den först inte starta men när den väl gjorde det så gick den väldigt ojämnt på tomgången. Men jag provade ändå att åka iväg och det gick bra och märkte inga som helst problem förrän jag svängde av från E4an i Gävle. Då när jag strax efter avfarten kom till en rondell så höll jag in kopplingen så pass länge att varvtalen sjönk till tomgång och dog. Fortsatte glida med kopplingen nere men lyckades få igång den igen. Märkte då att den gick väldigt dåligt och att jag var tvungen att ligga på ganska höga varv för att en inte skulle dö. Tog mig till första bästa parkering i närheten och när jag stannade och frikopplade så dig den. Och efter det var den svårstartad och när den väl startade så räckte det med ett litet gaspådrag så den varvade upp och sen dog den. Fortsatte sen vara så en stund men efter ett tag så startade den lite lättare men gick ojämnt på tomgången, och när jag gasade till så ökade varven för att sedan sjunka ner till 500-600 varv för att sedan pendla mellan 800-1000 varv ungefär och så har det varit sedan dess. Någon som har varit med om nåt liknade eller möjligen har nån tanke om vad det kan vara? Tänkte testa att byta bränslefiltret bland annat för att utesluta det. Har även läst om att egr-ventilen kan klägga igen. Tacksam för svar! Mvh Tobias Andersson | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.