|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska titta på en BMW 330I TOURING -06 på Onsdag och undrar vad jag bör tänka på och titta extra noga på när jag provkör. Länk Jag har gjort en Carfax och kan inte se några konstigheter, 8 ägare varav 3 privatpersoner, 2 snabba företagsbyten vid påställning i Sverige 06, ej import, och återförsäljare. Det jag tänker, förutom sunt förnuft och magkänsla är: * Rost dörrar och baklucka. * Knack från motorn. * Vibrationer bromsar. * Växellåda, hur? * Panoramatak funktion. Jag tycker priset är bra, eller är jag ute och cyklar? Tacksam för svar! | |
|
Hej Kontrolla efter rost på Framkant,undersida motorhuv. Alla dörrar. Runt vid infästningen av gasdämparna till bakluckan. Där har mina tidigare e90/e91 rostat. Annars är det allmänt skick och känsla och som du säger dom punkterna som du skrev. Växellådan ska inte smälla i växlarna för hårt. växel 1-3 började kännas på min förra och oljebyte gjorde susen. |
|
|
Toppen, tack för svar! Får se vad det kan vara för en bil imorgon! |
|
|
Bytte du oljan själv eller på verkstad? Verkar inte allt för svårt att byta. Tömma, byta filter (intergrerat i kåpa?), Pumpa i X antal liter. Starta, växxla igenom lådan, fylla på lite till. Eller? |
|
| Kontrollera även att automaten inte läcker olja samt att AC kyler. Två ganska vanliga fel på E9x. | |
| Ska kolla det också! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.