|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Tänkte fråga alla kunniga här ang en E34 525a jag har turbomatat. Motorn som sitter i just nu är en m50b25 som är turbomatat med lågt ladd, orginal styrsystem med fekzen chip och har lirat rätt bra. Under elmia helgen träffade jag en kille som var sugen på att köra karossen men ej motorn. Min fråga är vad ska jag plocka ur mer än motor och låda? Ska jag dra med styrboxar och allt som har med el och göra? Tanken är att den ska i en e36 kaross en dag. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Är egentligen inte så värst mycket som är "värt att plocka" på en E34 525i. Frågar vilket perspektiv frågar du "värt att plocka"? Ur ett perspektiv att sälja? Ur ett perspektiv att återanvända på en E36 kaross? * Dörrar utan rost i nederkanten är hett eftertraktade (för att det är lika vanligt som unobtainium) - men personen som köper karossen vill nog ha med dessa isåfall. * Framskärmar utan rost i nederkanten är hett eftertraktade (för att det är lika vanligt som unobtainium) - men personen som köper karossen vill nog ha med dessa isåfall. * Skinninredning i fint skick (speciellt förarstolen) är det alltid någon som vill ha (men jäkligt klumpigt att ha förvarandes under en längre tid och det är inte några enorma summor man får för en sådan inredning ändåså) * Dörrlister är alltid populärt men de är i princip alltid i dåligt skick på vilken begagnad E34 som helst - såvida de inte byttes nyligen Kan inte komma på så mycket just nu som du kan ha nytta av i en E36 (från en E34) förutom det du nämnt och det nödvändiga kring motor/växellåda. Beror ju lite på hur du tänkt bygga på kommande E36 kaross. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.