|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, Har en F11 touring som inte riktigt orkar lyfta bagageluckan hela vägen utan lite extra hjälp. Bankat huvudet i fanskapet några gånger. Bilen var på service och fick ett pris för att fixa detta, +10.000:- skulle det kosta att byta ut båda fjädrar där bak. Det låter ju helt galet, eller? Förstår att man behöver in mellan taket på något sätt men det kan väl ändå inte vara ett rimligt pris? Funderar på att göra det själv, någon som vet hur "enkelt" det är att komma in under taket där bak? Googlat som tusan men hittar bara instruktioner till sedan-modeller.. Gissar att det är fel på nr 5, sett här: Länk All hjälp vore uppskattad! | |
|
Hej, Googla artikelnumren eller sök på eBay.de. Antagligen handlar det om båda dämparna, höger resp vänster? Eller här (bmw original): Länk Här borde du kunna hitta en instruktion om hur bmw tycker att man skall gå tillväga: Länk /Lennart |
|
| Ser ju enkelt ut på "papperet", Länk | |
|
Ah tackar! Jag tror jag ser vad problemet är, "lite" förarbete för att komma åt dem.. Länk Lite besvärligt för mig att utföra där bilen står nu. Får ev bli ett projekt längre fram om man inte kan hitta någon som gör det billigare. Tack för manualerna iaf, nu vet jag var de finns! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.