|
|
|
|---|---|
|
Hej. Byter motor på min e91 och höjer effekt från 150 till 320hk. Behöver uppgradera bromsar enligt TESTA. Fick förslag 370mm frambroms från F modell. Vem vet om det passar? Förslag för bromsuppdatering? | |
| Måste dom vara 370mm? Annars är det väl bara köra på grejerna från 335i/d dom är 348mm och är bolton | |
|
Blir det större bromsar typ 370mm, då kan jag ansöka distans för större effekt, alltså 20kw/100kg. Sen enligt SFRO, bromsar får inte vara från samma modell. |
|
|
Borde inte M3-bromsar fungera? Länk 360 mm diameter men anpassade för en bil med mer effekt än det du satsar på och med likvärdig vikt.... Vet inte om det är bolt-on men i värsta fall får du kanske byta fjäderbenen till M3-varianten. Varför får inte bromsarna vara från "samma modell"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du har tänkt köra på racerbana och ändå skall byta bromsar föreslår jag att du köper bromsok med 4-kolvar och m3 CSL e46 skivor fram. Det är inte enbart diametern som avgör hur bra bromsarna är, även bredden spelar roll, då volymen material i bromsskivan är viktig för hur mycket värme de klarar. Ju större diameter på bromsskivor du har ju större fälgar kräver de. Länk till prisvärt kit: Länk |
|
|
M3 bromsar passar om man byter nav och det blir ganska dyrt. Tack för LÄNKEN, men jag tänkte på något billigare variant. Kanske begagnad. Bilen byggs inte för bannan, mest för gatkörning. Är det någon som har lösa bromsskivor 370mm med ok och hållare från F modell, för att kunna testa?? Kan pröjsa för provning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.