AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.936

Bmw m135i vs m135i lci

Står nu mellan ett svårare val jag fått möjlighet att köpa en m135i lci 2015 som gått 4500 mil för ett relativt bra pris dock har den ganska basic utrustning såsom automat, h&k samt adaptivt chassi sen är det ej så mkt mer utöver det vanliga. Då är min fundering ska man slå till på den eller kika på en vanlig m135i som är något år äldre har mer utrustning och gått ca 8000 mil men ligger ca 30 000 lägre i prisklass då kan dock x-drive väljas till.
Uppslevs det stor skillnad på x-drive och bakhjulsdrift då det är bakhjulsdrift på lci:n, ska jag ha en lci med x-drive lär jag ut med ytterligare 30 000 dock tillkommer ju mer utrustning då också. Hur bör man resonera? Tacksam för varje svar!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Lista vilken utrustning respektive bil har.

Först och främst var väl årsmodell 2015 fortfarande inte LCI? Kom inte det till 2016?

M135i -15
+Adaptivt Chassi
+H&K
Saknar primärt navi prof och soltak, annars är det väl inte så mycket förutom småsaker som svankstöd, utökat intstrumentkluster osv? Skinn är ju en smaksak om man önskar, jag ville inte ha det.

M135i
Har du en tilltänkt bil här eller bara en annan äldre?
X-drive är inget jag vill ha så det lockar ej, men navi prof och soltak är utrustning jag uppskattar. Speciellt navi prof höjer interiören avsevärt från "116i-looken".

Vad behöver du x-drive till?
Lci är en 2016 skrev fel!

M135i lci
•automat
•h&k
•Adaptiv fjädring
•4500 mil

M135i
•Automat
•h&k
•adaptiv fjädring
•x-drive
•soltak
•8000 mil

Kikat på två specifika och lci:n är privat och m135i är på firma, skiljer ganska precis 30 000 mellan dem. I början tänkte jag att jag skulle ha nästintill fullutrustad men då har de gått såpass långt och skulle helst vilja ha en som gått mindre än 8000. Sen är ju även lci:n snyggare enligt mig och dessutom kommer ju även den med mer som standard såsom euro 6, ledljus, lite mer motor (knappt skillnad) och nya utseendet då, får även med både sommar och vinterdäck på fälg som är i fint skick på lci:n. På m135i inväntar jag fortfarande svar på om både medföljer för kan ju ändra priset det också!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skulle lätt offrat soltak för att få LCI då! Snyggare och lägre mil! X-drive är inget som behövs, det är ingen SUV.

Vad vill de ha för LCIn?

Lci:n vill de ha 285 000 för, fått erbjudande på en annan lci som är utrustad följande •Sport Automat
•Nyservad På Bmw,
•Rattvärme,
•Navigation GPS,
•LED Strålkastare,
•Glastaklucka
•Backkamera
•Harman/Kardon ljudsystem
•Avåkningsvarning
•Kollisionsvarning
Samt efter utrustad med kolfibergrill Samt kolfiber frontsplitter.
Saknar dock vinterdäck men får den för 20 000 till.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Så om du behöver vinterdäck så kostar den andra LCIn typ 35' mer och du får Navigation, glastaklucka, back-kamera.

Avåkningsvarning och kollisionsvarning känns ju mindre intressant. LED strålkastare, är det extrautrustning eller har alla det?

Precis på håret att det ska vara värt det. Det blir då ca 320'.
Led är standard på lci:n! Vill ju typ äga bilen 1-2 år och gå så lite minus som möjligt men är svårt att spekulera i. Den nya modellen som kommer snart kommer ju enbart säljas med x-drive eller framhjulsdrift vilket kanske kan få den som enbart är bakhjulsdriven att hålla värdet? Känns ändå som att man vill ha navigator (större skärm) samt taklucka skulle även föredra x-drive när man lägger den summan på en bil. Är ändå ca 25 000 mellan samtliga av de tre bilarna då är dock frågan vilken som lockar mest samt förlorar värde minst! Samt om man kan klara sig utan x-drive,navigator och soltak!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Upp till dig att bestämma. Om du vill gå så lite minus som möjligt så finns det ju billigare bilar att välja på. Men om du vill ha en riktigt rolig bil till rimlig summa så är ju M135i ett bra val.

Mer lättsåld blir oftast bilen med mer utrustning, men man har samtidigt betalat mer för den, så i slutändan är det sällan en ekonomisk vinst. Köp det du vill ha!

Men det blir ca 285-320' du tänker lägga på en M135i -16?
Ja så är det ju! Vill dock ha en m135i då jag var och testade och kommit fram till att det är mest prestanda för pengarna! Är väl från 250-310 jag hade tänkt lägga på bil. Det beror ju dock på helt om det är lci eller ej men enligt mig ser lci:n mycket bättre ut och känns som ett roligare val. Lär ju bli enklare att sälja ju mer utrustning det finns då man vill ha det om man lägger dessa summor på en bil. Får ta mig en funderare och kika i helgen om jag hittar något av intresse!
Ja så är det ju! Vill dock ha en m135i då jag var och testade och kommit fram till att det är mest prestanda för pengarna! Är väl från 250-310 jag hade tänkt lägga på bil. Det beror ju dock på helt om det är lci eller ej men enligt mig ser lci:n mycket bättre ut och känns som ett roligare val. Lär ju bli enklare att sälja ju mer utrustning det finns då man vill ha det om man lägger dessa summor på en bil. Får ta mig en funderare och kika i helgen om jag hittar något av intresse!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du tittar inte på M235i?
Jo det har jag absolut gjort men känns som dem överlag ligger en bra bit över en m135i om man tänker på mil och pris. Det är dock finare än en m135i lci!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har dålig koll på värdet just nu, men vilket spann skulle du säga att ett exemplar som mitt ligger kring?

M235i -16
- 4700 mil
- H&K
- Navi
- Soltak
- Fräsch vinterdäck, nya sommardäck
- Manuell
- En ägare
Svårt att säga då det knappt ligger manuella ute, men kanske 320 000 enligt mig förutsatt att den är i fint skick! Ska du sälja?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej. Nä, jag kör min ett år till iaf. Initialt trodde jag att jag skulle byta efter 3 år, men det har inte dykt upp något som fått mig att vilja byta än och är fortfarande väldigt nöjd!

Sitter man med sexa, 326hk, rwd, manuell låda och vill ha något bättre eller lika bra men nyare så är det nästan endast Porsche/M-bilar som har intressanta grejer och då drar det iväg rejält.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
@Grelle LCI kom mot slutet av MY2015, i mars närmare bestämt.
Weiman: LCI kom som MY2016, första manuella är byggd i jan-15, en F21 med koden filmbil :). Nästa är byggd samma dag och är pressbil. På Norden/Baltsålda syns det tydligt med att tionde tecknet är ett G. "Normal" produktion började i mars-15.

Denna M135i/6 F20 LCI byggd 31/3-15 har som synes G som tionde tecken. Det har alla Norden/Baltsålda BMW från mar-14 WBA1V1106GP******

Jag hade valt LCI, klart behagligare för ögat. En kompis köpte precis en M235iX-16, trevliga bilar.

Stephan
Hur gäller försäkringar om det är utbytt downpipe till catless och optimerat? Visst slutar motorförsäkringar gälla då? Samt hur går det att besiktiga med catless får man nedslag eller går dem igenom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.