AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.169

AutoStable Mororoptimering

fr
5
frigga
330i -18
Hej,
Jag funderar på att anlita motoroptimering via AutoStable för min 330i -18.
Är det ngn som har erfarenhet av företaget och den motoroptimering de erbjuder?
jo
86
jollejo
540ix G31 -18
130 E87 -07
M5 E60 -05

Har en 330i -19 som jag vill optimera. Jag inväntar Bootmod3 från protuningfreaks då man får fler funktioner att välja på. Man flashar bilens ECU hemma själv antingen via dator eller via en app på telefon.

Var inte svaret på din fråga men det kanske kan vara intressant om du står ut att vänta.

"4) B48 closed beta testing is in progress and we're hoping to be releasing B48 support very soon." skrev protuningfreaks på ett annat forum för en vecka sedan.

Lycka till med vad du än väljer och återkom gärna med en "review".

fr
5
frigga
330i -18
Tack för info..ska kolla upp detta.
fr
5
frigga
330i -18
Fråga från en novis;)
Innebär denna produkt enbart en mjukvaruinställning av styrenheten eller får man med en ny hårdvara/styrenhet också?
jo
86
jollejo
540ix G31 -18
130 E87 -07
M5 E60 -05

Det enda du behöver är en kabel mellan dator/telefon till ODB2 uttaget under flashnigen av ECUn. Ingen hårdvarumodifiering utan det är en ren mjukvara.

fr
5
frigga
330i -18
Låter mkt intressant.
Har du erfarenhet av deras produkter sen tidigare?
Funderar även kring ngr ytterligare frågor.
Hur funkar garanti/försäkring vid denna modifiering?
Kommer grundinställningen återställas i samband med service av bilen?
Har du ngn uppfattning hur detta kan påverka andrahandsvärdet?

AutoStable anger att effekthöjning kommer bli 252 hk till 295 hk samt vridmoment 350Nm till 420 Nm. Har du ngn aning om vad Protuning kan erbjuda?
BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Har mycket goda erfarenheter av Autostable för en Peugeot. De lämnar inga glädjesiffror för trimmet och kan tacka nej till jobb om de inte anse4 att de kan leverera ett bra jobb. Deras trim tar hänsyn till momentomvandlaren i automatlådan. Bra alternativ till PPK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.