|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Mystiskt problem med bromsarna för allt är kopplat som det var innan... bara att söka vidare Elen var lite bekymmersamt men jag skaffade en ny styrbox ifrån Fekzen och en omvandlingskabel ifrån Portugal (??) så det var i stort sett bara att plugga in E39:ans motorkabel med E36:ans befintliga system På fredag går bilen iväg på lack, sen börjar monteringen |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Aha, omvandlingskabel - det var ju faktiskt smidigt (eftersom så många gjort detta innan så finns det ibland/ofta lösningar på det - problemet brukar vara att veta om det fungerar till just det man själv ska ha det till då det ofta finns så många små variationer som många inte tänker på eller ens är medvetna om). Ja, klurar ut du vad problemet med bromssystemet var så är jag nyfiken. |
|
God kväll, Angående bromsproblemet så har jag blivit tillsagd att det är någon ventil i ABS enheten som stängs när man har haft nere hela systemet. Det ska gå att fixa till med dator... blir väl ett dyrt besök på BMW |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Precis :-) Var därför jag var så nyfiken om du hade ABS eller inte i mitt inlägg från 2020-03-02 23:31. Underförstått stod det "jag misstänker luft i ABS-hydraulenheten". >> Har du ABS, dvs går alla ledningar genom ABS-hydraulenheten? För hade du inte haft ABS, så hade ju felsökningen gått i en helt annan riktning. Mmmm, funderar på om detta är möjligt via INPA, BMW Scanner eller iCarsoft. Hade ju varit bra om Carly hade haft denna funktionalitet, men tror inte den har det. Men detta är ju en lite äldre modell så kan vara knepigt att hitta mjukvarusupport i de lite nyare verktygen. Jag vet att INPA har stöd för det för exempelvis E90. |
|
Hade varit tacksam om det är någon som vet hur man ska gå tillväga, eller om det är BMW som gäller. Nu börjar monteringen efter lack att bli klar så det är inte så mycket kvar innan besiktning |
|
|
På äldre bilar fanns det kretsventiler som slog till om man trampade pedalen i botten och det saknades mottryck i ena kretsen, och då stängde den läckande kretsen, men de satt i huvudbromscylindern bakom en plugg. Jag har med hjälp av en kompis på en Boschverkstad kopplat upp 3 st E36or, årsmodell 91 92 94, det gick inte att komma i kontakt med mer än motorstyrdonet, på alla andra komponenter stod det Ej tillgängligt. |
|
|
Frågan kvarstår, är BMW verkstad enda utvägen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.