|
|
|
|---|---|
|
Åkte Gävle-Göteborg t.o.r. i helgen. Efter några mil, vid omkörning av en lastbil hände något. Jag trampade gasen i botten, motorn började hacka lite och det kom ett felmeddelande på displayen. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det var nå't i stil med kör försiktigt till verkstad. Jag stannade vid vägrenen och motorn gick ojämnt på tomgång. Stängde av motorn och startade igen. Den gick bra igen! Fortsatte att köra och bilen gick helt perfekt i 90 mil... Vad kan ha hänt? Sker det något speciellt när man trampar gasen i botten? (Inte så ofta jag gör det...) | |
|
Läste av felkoden igår. "Misfire" på cylinder 4. Vad tror ni, tändstift eller tändspole? Men varför uppkommer det bara vid full gas? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Pga belastningen . När böts Stiften senast ? och köp en spola och byt på 4an de är ganska billiga. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
...eller så flytta spolen och gör ny felkodsläsning och se om felet följer med spolen. Om stiften är hyffsat fräscha skulle jag tro mer på spolen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vet inte hur gamla stiften är, men jag har beställt nya. Tänkte byta dem och skifta två tändspolar, som Johan skriver. Kan det möjligen vara problem med insprutningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.