|
|
|
|---|---|
|
Någon vänlig själ som vet om det går att lägga in fartkameror i navigationen på en facelift M2 från -17 Hälsn Peter | |
|
Säkert att ingen kan något om fartkameror i Nav Prof. Måste vara fler än jag som vill få dem och synas i kartbilden...!? Hälsn Peter |
|
|
Hej, Egentligen utgår jag ifrån att uppgiften kan lösas, men det kräver hacking på extremnivå. Jag har absolut ingen detaljerad kunskap om det aktuella navi-systemet. Men det är krypterat, och antagligen på ett sätt som inte låter sig knäckas så lätt. Och innan det händer, lär inga fartkameror kunna integreras. Fast har man lyckats komma runt systemet med FSC-koder, handlar det kanske bara om tid. /Lennart |
|
| Det är klart önskvärt. Frugans Quashqai 2016 har det;-) | |
|
Att BMW inte har funktionen kan bero på att det är olagligt i Tyskland. (Dessutom i flera andra EU länder) Min Garmin för under tusenlappen har det också så jag tror inte det har ngt med en ev merkostnad att göra. |
|
|
Har inte sett någon som lyckats göra det, trådarna brukar sluta som denna. Länk Tidigare navigationer var öppna för ändringar men de täpper till mer och mer. Enklaste lösningen kan vara om din bil är Carplay-kompatibel och ta det den vägen (Waze). Förstår dock att det inte är riktigt det du frågar efter.. |
|
|
Tack för support, förstår det som att det krävs man är hacker i det övre segmentet för en lösning... Har en gammal Garmin på snart 15 år, den har funktionen, får montera den helt enkelt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.