AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
3.109

Åsikter om denna 435GC -15?

Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Tjena! Jag går i tankarna om att byta bil inom en snar framtid, och en av bilarna jag kollat på är en 435GC som finns i Norrköping. Den har gått 9000 mil och ligger ute för 329500:-, vilket jag känner är lite i överkant för en bakhjulsdriven GC som bl.a verkar sakna H&K. Detta är utrustningslistan som jag fick på mailen; Länk

Spontant så känner jag att man borde kunna pruta iaf 10% då det inte är en xDrive.. vad tror ni? Finns ju flera xDrive ute med lägre mil för samma pengar. Kan ju dock tillägga att avsaknaden av xDrive absolut inte är någon dealbreaker för mig, men jag ser ju gärna att det påverkar priset!

Så, ni som har mer kunskap än mig, är denna GC bra utrustad i övrigt?

Tack på förhand!
BM
8
BMW Coupé
440i GC -17
Hej!
Har precis köpt en 440i, som nog är i princip fullutrustad! Det ja uppskattar mest är nog de adaptiva tillbehören! Chassie, farthållare och ljus, i den ordningen! Drag, taklucka, 360 view och h&k är trevligt, men inget jag skulle sakna!
Däremot skulle jag inte köpa en bil utan adaptivt chassie! Det är stoooor skillnad på sport/ komfort och väldigt trevligt att byta med ett knapptryck!
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Framför allt saknar den ju navigator. Dumsnålt på en så dyr bil. Handlaren har kanske inte det bästa ryktet heller.

Länk
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Tack för era svar! Okej den saknar alltså navi också.. det var ju ett stort minus. Trodde nästan det var standard på dom flesta bilarna idag. Jag har surrat lite med försäljaren och jag måste säga att han verkade vara en sjukt skön snubbe! Är det enormt stor skillnad på H&K och original? Jag vill ju såklart ha så bra ljud som möjligt!
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Efter att ha googlat litegrann så ser jag att man kan eftermontera Apple CarPlay, det betyder ju att navigation inte längre är ett måste!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Avsaknad av x-drive ska du nog inte räkna med påverkar priset direkt. Många vill inte ha det p.g.a. den högre vikten, höga chassit och högre förbrukningen. Det är inte en suv där det är något alla köpare vill ha.

Naiv prof gör däremot allt för inredningen så om den saknar den större skärmen så känns den märkbart svalare.
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Okej tack för svaret! Personligen så hade jag helst haft en manuell 435GC utan xDrive, men det har varit glest mellan dom på blocket. Och jag håller med om att den bakhjulsdrivna versionen ser mkt bättre ut med den lägre markfrigången.

Synd med navin.. måste forska lite mer och se hur det hade funkat med Apple CarPlay, annars får jag nog leta vidare. Den har ju dock utökad instrumentering vilket jag hört är ett måste på dessa bilar.

Kommer alla GC med Connected Drive? Som jag förstår det så är det med det som man laddar ner bl.a CarPlay.
Det är trist med liten skärm, men den går enkelt att byta ut till en stor för att få utseendet. Hur man får in själva navin i det hela vet jag fdäremot inte.

Höjden på x-drive kan du enkelt fixa med en sänkningssats. Antingen med bara fjädrar (som jag, på min f32) eller med coils. Åkkomforten blev för mig motsvarande som original (adaptivt).
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har provkört just den bilen, den gick som ett skott. Gick loss på 3an på lätt blöt asfalt. Skulle inte förvåna mig om den är/var preppad.
Personligen skulle jag aldrig köpa en +300hk bil utan 4-hjulsdrift, förutom Porsche 911 då. D
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Okej sedär, men du köpte den inte.. vad fick dig att leta vidare? Hur var skicket annars på den? Ärligt talat så är det en dealbreaker om den redan är mappad/trimmad.. skulle aldrig våga köpa en bil där jag inte vet exakt vad som är gjort med den!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har tidigare ägt en 335i e92 och den var inte i närheten lika vass som den här. Preppad eller inte låter jag vara osagt, men den rörde på sig ordentligt. Lika vass eller vassare än min förra Macan GTS med 360hk.
Kolla med förra ägaren eller ta den till en chiptrim firma så kan de kolla om den är modifierad.
Skicket på bilen är helt normalt vad man kan förvänta sig på en 4 åring som rullat 10' mil och som kostar 330kSEK....dvs inga repor/bucklor, elfel eller trasiga inredningsdetaljer.
Anledningen att jag inte köpte den var just att den "bara" var bakhjulsdriven. Det gick/går inte att nyttja effekten...det släpper hela tiden så fort man trycker på lite. Man får passa den hela tiden.
Köpte en Panamera 4s istället ;)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Marin, inte är det något problem att få 300hk ner i marken med fräscha däck. Finns ju många 500hk bilar+ som har den setupen.
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Okej tack för svaret! Låter som en rolig bil helt klart, men jag drar öronen åt mig när jag hör att den kanske inte är original. Avsaknad av både navi och H&K gör inte saken bättre.. men men, allt beror ju såklart på priset. Känner dock att dom flesta 435GC som jag tittar på ligger runt samma pris på blocket.. dock så har dom oftast både xDrive och H&K.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@grelle
Visst är det så, riktiga sportbilar fixar det.
Men Bmw M och Mercedes AMG är ju kända för att ha bra grepp och inte bränna gummi, eller hur😋
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.