|
|
|
|---|---|
|
Jobbar delvis i Berlin så jag tänkte hämta en billig BMW till dottern men kam inte fatta beslut mellan 316ti compact eller 316/318 e46 sedan. Vilken skulle ni föredra? Kikar på 02-04 har importerat sedan 98 mest pga. rosten i Sverige. Tips önskas. Tackar mvh Zoltan | |
|
Hej Fråga dotterna vilken typ av Bmw hos vill ha. Sedan undrar jag lönar det sig verkligen o importera en sådan gammal bil? Lycka till |
|
| Sök gärna på n42 på forumet innan du bestämmer dig för ett köp. Skulle hellre ta motorn innan, dvs m43 som satt på tidigare 316/318. | |
|
Det lönar sig rostmässigt kan jag lova. Har hämtat gammal e30 utan 1mm rost försök hitta det hemma. Ok ska kika på motorproblem tack för tips |
|
| Titta på 325ti så slipper du tänka på motorproblem och dottern får lite roligare:) | |
| Gäller kamkedjan alla årsmodeller? Hur är det på senare N45? Samma? Sen kan de flesta klara sig utan problem även om risken finns. JAg är inne på min 2:a N47 och Inga bekymmer den förra sålde jag vid 25k mil utan tendens till rassel... | |
| Ska du/hon äga bilen i 10-15 år? | |
| Det tror jag inte man vet aldrig med ungdomar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.