AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.791

Få igång navigation, 520d -12.

Ska fatta mig kort. Min far har köpt sig en 520d Touring, 2012 och skulle gärna vila få igång navigationen i bilen. Efter en närmare titt så fick jag känslan av att det inte ens är installerat i bilen. Hittar inget i menyn och det händer inte heller något när man trycker på "nav-knappen". Vad jag förstått så är det någon form av betaltjänst där man lär införskaffa en dvd av något slag?

Så till frågan. Går det att få igång detta på något vis eller är det Google maps som gäller, direkt på telefonen?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Om du inte hittar det i menyn så finns det tyvärr inte på bilen. Det man betalar för är att uppdatera kartor, men även om du inte betalar så har du tillgång till funktionen i bilen (men med de senaste kartorna du betalade för, dvs de kan vara äldre).

Om du vill se vad bilen har för utrustning så kan du mata in de sista tecknen på VIN på en tjänst online så får du komplett utrustningslista. Länk

Att få igång det kräver efterinstallation, men det går att göra. Kostar mer än det är värt att göra på märkesverkstad men om ni vill ge er på det själva så går det att komma undan lite billigare.
Det var ju något tråkigt att höra. Känner du till om det finns någon guide eller annan vägledning på nätet som visar hur man gör det själv? Vad ska jag söka på?

Stort tack för det snabba svaret!
Länk
Har fått tag på en här i trakten som kan styra upp det.

Tack igen!!
Fa
1
Farook
545i 2004
Hej undrar om nån har monterat 8.8android 8.1 i bmw 545i ccc auxen redan programmerat from bmw verkstaden vill få information hur man kommer igång med programmet i androiden tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.