|
|
|
|---|---|
| Har nyligen införskaffat mig en 116i, en bil som är ganska fräsch både invändigt och utvändigt. Det finns inga problem med den i motor, växellåda eller nåt sånt. Har Advantage paket på den men då till min fråga, det finns ingen mugghållare alls i bilen eller armstöd för den delen. När jag kollat på andra 116i med samma årsmodell har de både armstöd och mugghållare. Det är väldigt konstigt och hoppas någon har nåt svar! | |
| Vad förväntar du dig för svar? Förmodligen tillval på bilen som första ägaren inte ville ha. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Det diskuterade liknande frågeställning i en annan tråd för inte så länge sedan Länk Har själv en E87 120i och visste faktiskt inte att mugghållare var tillval (om det inte redan finns så kommer nog närsomhelst förbud mot att sälja bilar utan mugghållare). Kollar jag igenom äldre kataloger så är faktiskt varken armstöd eller mugghållare standard i någon av modellerna (annars brukar modeller som tex 130i vara lite extra utrustade). Annars brukar dessa saker ingå i olika paket, men har noll koll på alla de där paketen (då det bara är ett som intresserar mig så ignorerar jag i princip allt annat). Men det är nog inte omöjligt att hitta en begagnad centerkonsoll med mugghållare (och även kanske armstöd) och montera denna. Om det är möjligt och hur mycket arbete det innebär låter jag vara osagt - kanske RogerA i nämnda tråd ovan gick vidare och gjorde bytet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.