|
|
|
|---|---|
|
Hej! Inom familjen har vi länge ägt en 2009 Bmw 325i sedan på 218 hästar. Jag, som nyss tagit körkort övningskörde en hel del i denna bil samt en Bmw 116i på 122 hästar. Självfallet gillade jag att köra 325:an eftersom jag tyckte den gick bättre. Nu har jag tagit körkort och köpte mig snabbt därefter en 2010 Bmw e93 320i cabriolet på 170 hästar som jag i princip kört varje dag sen dess. Idag lånade jag 325:an på 218 hästar och blev förvånad över hur sjukt snabb jag tyckte den var, var ett jävla tryck bakåt i stolen när man tryckte på i tvåans växel, något jag tidigare inte upplevt. Beror detta på att jag vant mig vid en halvtrött 320i på 170 hästar eller är 325:an faktiskt riktigt pigg? Tyckte 325:an gick fantastiskt fint (äv beroende på 6 cyl) men tidigare inte något jag tänkt på. Vågar knappt fantisera om hur en 330 eller till och med 335 skulle vara att köra, när jag tycker att "bara en 325" är riktigt snabb och har bra tryck. Tack på förhand/ Leo | |
| 325an är ganska pigg 330 snäppet piggare men jag tycker man måste upp mot 5-6 tusen varv hinnan det händer lite. Har åkt med en som har en 335 å den piskar min 330 hårt:) Är väl dubbel turbo i den. | |
| 20i-motorn på 170 hästar är ingen höjdare. | |
| Var glad över att du är nöjd över 325i, det finns mycket mer ovanför men man vänjer sig eftersom med allt. | |
| 325:an är helt klart en pigg kärra :) | |
| 325i ('08) var min första BMW efter ett antal Volvos, Saabar och div annat. Flong ny, M sport, manuell. Styrde ditt man svängde, hela bilen solid som ett block - älskade den! Tror det var första året BMW la alla modellerna på 2 eller 3 liters block sålunda var 325an 3 liter om än nedtrimmad. Fastnade med BMW efter detta, och är sedan ett antal år tillbaka till E90 igen. Härliga bilar! | |
| E90 är trevlig. Jag körde 325i som ny vid en provkörning hos BMW mölndal, Men vid det tillfället hade jag redan kört en 321 hästars M3 ett par år och vart måttligt imponerad. Den bil jag kör idag är nåt helt annat. Detta blir 4e sommaren med M3 E90, och jag tröttnar aldrig på hur den går. | |
| Yessir, samma här, rullat min E90 i 5 år nu och är inte i närheten av att tröttna...😉. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.