|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har fått några stenskott så ett byte av vindrutan är förestående, men jag är dock osäker på vilken ruta jag har. Då bilen har dubbelglass runtom så är jag osäker på om framrutan är special med. I rutan så står det E6 till vänster. Sen är det en Bmw logga med med texten Splintex, 43R-00132, DOT 24-AS1-M75 och sen är det 3 stycken prickar under. Är det en klimatruta eller är det helt standard? Tack på förhand och glad påsk! | |
| Dubbelglas gäller bara rutorna i dörrarna (inte den lilla rutan i bakre dörren om jag minns rätt). Enklast är att kolla via chassienr vilken vindruta den fick från fabrik, dvs "Grunkeil" eller kanske "Graukeil". Sen måste man så klart välja rätt ruta utifrån utrustningen, tex om man har regnsensor osv. Klimatruta är inget måste, det går bra med en vanlig så länge den är anpassad till övrig utrustning (regnsensor främst gissar jag). | |
| Tack så mycket för svar! Kollade via chassienr och fick fram S354A "Green Windscreen Green Shade Band", så det får väl bli en sån! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.