|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
mín 520 har gått 30 000 och går som en klocka inget slammer eller skrammel, har pricis bytit till vita blinkers as snyggt |
|
Jag har skinnsportstolar med all möjlig el i min M5,och jag tycker dom är helt suverän,jag har tänkt på det när jag har åkt streckor på 20-30mil och inte ens behövt flytta arslet eller ryggen ngn gång, utan man sitter bra där man sitter... Men jag tycker ändå att mina vanliga e34:or som jag har haft(525-520) har varit betydligt komfortablare i chassiet,dom har gått mjukt och tyst,M5:an är rätt stötig och dom där 255:orna som sitter i bak lever ett j...a liv, nå´n som kan rekommendera ngr tysta däck när jag ska byta, har Michelin Pilot Sport nu?? |
|
|
ojoj tack för alla svaren! detta är justa anledningen till att bmwpower är en av mina favoritsidor... man får respons och råd direkt! samt att allas mening respekteras. är dock lite rädd för att köpa långmilare... letade länge efter min nuvarande bil då jag ville ha en fin e30 med få mil tog mig ett halvår... tycker ni det är ett nerköp av folk att byta sin e34 mot e30? många e32 ägare har hört av sig och är sugna på ett byte tycker dock att vissa kanske borde vara beredda att betala en viss mellanskillnad.... deras bilar är trots allt ganska kalla på beg marknaden.. sorry var tvungen att få ur mig lite tankar... jag menar en 730ia med plysch och 28000 mil är väl mindre värd än min 325ix med 11700 mil? |
|
Perkka |
cato: Menar du 730-n med sexan lr åttan i? En gammal 730, vi säg 88-a nånting som gått så pass mycket som 28t mil, e givetvis mindre värd än din 325-a.. Men iofs så kan man ju se efter vad 730-n har för utrustning osv.. Men sträva inte efter en sådan, går ganska dåligt samt drar nog mycket soppa.. Eftersom motorn e ganska liten i förhållande till bilens vikt/storlek.. Nerköp? Absolut inte, men din 325-a kör ifrån ganska många E34-or iaf.. (t ex 518, 520, 525, 530-med 6-an) Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
Tigerr |
Stämpeln (som du uttrycker; typ ung utländskt påbrå kille bil....) är rättså lätt att klara sej ifrån! Det enda du ska tänka på är följande: *Inte svart *Inte tonade rutor *Inget hemmapysslat avgassystem *Originalfälgar *Inga "flashiga" färgskiftningar, på tex. interiör Tänker du bara på det så är du utom farozonen! :) Själv har vi en orientblåmetalic, med ljusgrått skinn - Riktigt trevlig bil, och har ALDRIG hört kommentarer om att den skulle se ut "att tillhöra maffian"! ;) Komforten är i topp, likaså kvaliteten. En väldigt tacksam bil att äga och köra! Satsa på en 525 från 94-95 så har du en superbil! Inte ett spår efter barnsjukdomar llr liknande, och motorn (M50) är en dröm..! Tigerr |
|
Tigerr, Klockren kommentar. Har heller aldrig hört kommentarer om maffiabil. Min är mörkgrönmetallic m. ljusgrå klädsel och helt i orginalstuk inklusive fälgarna. Skulle aldrig få för mig att klistra på tonad vulgotejp på rutorna. Men som sagt, smaken är som baken... Stefan |
|
|
ja det var den gammla 6:an jag menar... visst har den klima auto etc... men ändå... tycker att dom hoppas på lite för mkt... Tigerr: ja det har du nog rätt i, e30 har lite samma stämpel här i malmö.. tyvärr men jag försöker hålla mina bilar utan en massa skröfs. tycker oftast att ett par snygga alu-hjul räcker som styling. kan man få en ok 525 för 40K? antagligen inte va? |
|
|
Cato, För 40.000:- bör du kunna hitta en fin 525i 89-91 med M20-motorn med full servicebok, <20.000 mil och då skall mycket slitdelar inkl. kamrem vara nyligen bytta, annars lägre pris. Tror att 24-ventilarna står något högre i pris. Vad en riktig lågmilare (<10.000 mil) skall stå i vågar jag inte ha en uppfattning om men jag tror att säljarna har svårt att få extra betalt för låga mil vid ett inbyte hos handlare, de går ju normalt på årsmodell och skiter i skick och annat. Det gör att man troligtvis kan göra en mycket bra affär om man är beredd att lägga ned tid och tålmodigt jobb på att leta och dessutom har lite tur. Numera växer de inte på trän, de verkligt fina och välskötta E-34:orna. Stefan |
|
| Menar du att en 89:as 525 på 170 hk gör en sån j-a skillnad mot en -91:as 520 på 150 hk? Enligt modellguiden skiljer det ju knappt en sek 0-100 och 10 km i toppfart? Att skillnaden är stor mellan en 89 as 520/525 och en 91 520/525 kan jag möjligen tänka mig.. | |
| Jag menar: StefanP :) ....Menar du att en 89:as 525 på 170 hk gör en sån j-a skillnad mot en -91:as 520 på 150 hk? Enligt modellguiden skiljer det ju knappt en sek 0-100 och 10 km i toppfart? Att skillnaden är stor mellan en 89 as 520/525 och en 91 520/525 kan jag möjligen tänka mig.. | |
|
Cato: så vitt jag vet så står 325ix:en högt i värde och folk verkar bereda att betalt för ett fint ex av dom! Jag har aldrig kört en 3 serie! Men jag är helt såld på E34:an! Tycker den känns minst lika bra och om inte bättre än Nått år gammla V70:is, 9-5, Passat etc! Jag var inne på en Passat 1,8t innan eller en 9-5:a och var bered att slänga 120k för en sån.. ! Men sen så körde jag en 525:a (som jag numera äger med) Och då haja jag inte varöfr jag skulle betala det dubbla för en bil en 9-5 el Passat! För denna kändes fastare och mer bestämd på vägen, bättre känsla och Kvalité! Så hitta dig ett fint ex. med en motor som passar just dig så är du nog inte besviken! _____________________ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Hej på er. Varför inte en 535. Jag är mycket nöjd med min. Modellerna med stora motorer har oftast mycket utrustning. Med farthållare åker man som en kung på motorvägen, 535:n är gjord för att åka långt, snabbt och bekvämt. Drar lite mer soppa men det uppvägs av mycket bra prestanda, man kör om det mesta. |
|
|
Jag tycker att komforten är hur bra som helst i e34 både i den nu jag har o min förra 525:a, men jag har hört att det senare har bättre stolar, men om det är sant så vet jag inte! tycker dom är sköna dom jag har nu! T o m besiktning manen så att det är skönt att sätta sig i en e34 om man gemför det bilar han provkör! MvH Bmw 4-ever |
|
Kuniva |
Jag tycker då absolut att mina stolar är skit sköna... de är vell ganska hårda men man får då inte ont i ryggen på långsvängar. utrymmet fram är ju fantastiskt jag är 190 lång och rymms då utmärkt. om man tycker att den är svajjig så rekomenderar jag att sänka lite! på min blev skillnaden som dag och natt ! |
|
nu kan jag inte jämföra med andra 5 serie bilar förutom min 528i touring jag hade och komforten i min e34 är minst lika bra jag har sportstolarna och jag tycker dom e underbara det e väl individuellt de där med komfort min kompis som e 1,98m lång tyckte att den var underbar att köra han tyckte att inställnings möjligheterna var på gräns till perfektion då jämför han med sin audi 100 2.8(skinnsportstolar hade dock inte skadat) letar ivrigt efter sånna V8-POWER |
|
Neno |
jag har två e34or och jag måste säga att jag bara älskar den karrosen iblan brukar jag be kompisen köra mig så att jag kan sitta i baksätet (skinn) med tonade rutor runt om och känna mig som kung jag e 185 cm och sitter man inte o hänger i förarstolen så finns det gått om plats bak mvh NENO |
jocker18@home.se |
joo. har ju precis inhandlat en e34, och jag är skitnöjd med karossen, sen att motorn bråkar lite med mig är en annan sak. underbara skinnstolar i min (ej sport) åker som en gud. jag tycker inte man ska styla sönder e34án, fälgar och toning, ev. vita blinkers räcker gott. men jag måste fixa avgassystemet bara! låter alldeles för mycket för att vara en lugn och fin bil WmB SoundZ |
|
E-34:an är enligt *min* mening bland det vackraste karosskonstverk som finns att skåda.he,he.. Jag åkte till jobbet i somras med pärlan och då hörde grabbarna, att jag hade bmw:n med mig så de kom ju fram och frågade om de fick ta sig en titt på *Pizzasläden* eller black mans wheel som de kallade den. Men när vi gick ut på parkeringen så sade de bara...'Oofaan den va ju schysst ju!' Den fick bara lovord. Ingen kallade den för något öknamn efter det. Det kommer ju alltid att finnas rötägg som kallar din bil för något! Men vi E-34 (och andra Bimmers)ägare vet ju att vi äger en av världens bästa bilar. Inget bullshit bara kalla fakta! Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.