|
|
|
|---|---|
| Passar de bara de är samma årsmodell eller skiljer de sig mellan olika utrustningar bilarna har? Min har pajjat och har felkod på bältessystem iur funktion och airbaglampan lyser! Har nya msport ratten från 2014 om de nu spelar nån roll | |
|
Har du rattvärme eller vibration i ratten vinns strömförsörjning till dessa, annars saknas kontakten. Detta är enda skillnaden jag kommit fram till. |
|
|
Hej Ja det är lite beroende på utrustning tex har du helljusassistens måste du köpa en med sådan, Detta måste även kodas till bilen. Ovanligt att dessa går sönder har du demonterat ratten kanske? |
|
|
Inte ovanligt att denna del gar sonder! Som tidigare sagt ar skillnaden om bilen har helljusassistens Sok pa chassienummer) dom sista 7 pa realoem.com och kolla vad bilen har for utrustning pa bmwvin.com,och efter det vet man vilken del som sitter i bilen! Om man koper ny del maste den kodas in till bilen |
|
|
Har ingen helljus assistans! Ratten är bytt av tidigare ägare till nyare modell! ser ut såhär!: Länk Har ringt bmw men dem vägrar ge ut numret på reservdelen till min bil så får luska fram den själv! |
|
|
Kan nästan lova att det är pga ratt byte då jag råkade ut för det själv, Byte är super enkelt men kräver försiktighet. Jag köpte min hos schmiedmann var ca 3000 kr billigare än BMW och gick på ca 6300 vill jag minnas. Begagnad borde funka som jag hade absolut övervägdLänk men jag var akut behov av en ny så blev köp i Sverige tyvärr |
|
|
|
|
| Alltså den funkar hur bra som helst, skrapar till lite ibland dock! Är de nånting man törs byta själv? | |
| Jadå se på videon. Undvik fullt rattutslag blir det värre slår den ut allt. Helljus,farthållare blinkerspaken osv. | |
| Beställde beggad för 2000kr från skroten! ska prova byta den själv sen! Ny kostar dem en bit över 7000 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.