|
|
|
|---|---|
|
Provade Carly lite i min BMW och allt fungerade utmärkt och nu när jag bytte min batteri så var det ypperligt tillfälle att uppdatera till full version.. Sagt och gjort men då hoppsan så fungerade det inte att använda det adapter jag hade!! Fick upp en länk till inköp av Carlys adapter för ytterligare 60+ Euro... Surt !!! Nån som vet nån adapter som fungerar förutom deras ?? | |
|
Testa att kontakta dem direkt. Jag var en "early adopter" av "BMWhat" som det hette på den tiden för rätt många år sedan och fick livstids uppgraderingar via ett erbjudande de hade för ca ett år sedan eller så. Problemet var att den adapter jag hade köpt av dom för säg fem år sedan (trådad via OBD2 - USB OTG) inte funkade alls med deras nyare programvara. Efter litet konversation med Carly så skickade dom ett nytt BT-baserat kit - inkl adapter OBD2 till den gamla "pac-man"-kontakten i motorrummet på min e39 -97 - allt funkade perfekt. Detta utan kostnad så all creds till att leva upp till de garantier som erbjöds. Helt enastående företag vad gäller kundrelationer, inte många företag som bryr sig om kunder från så många år tillbaka. |
|
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Intressant, jag har den första generationen av Bluetooth adapter (den där det står BMWhat på) och har också full version (livstidsprenumeration) och det fungerar - fast kan såklart variera beroende på bilmodeller och mobiltelefonplattformar. |
|
Bara testa att kontakta dem. De verkar vara väldigt måna om att deras kunder ska kunna dra fortsatt nytta av deras diagnoslösning och är förmodligen medvetna om att nyare versioner av deras programvara kan leda till inkompatibilitet med äldre adapterlösningar. Jag var beredd på att ev få betala litet för uppgraderad hårdvara men de skickade det utan kostnad som sagt - i mitt fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.