AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.872

Erfarenheter av Tryggförsäkring.com

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Som rubriken lyder, de betalar din självrisk mot en premie av 44 kr / månad.
Någon som har dem, använt sig av dem vid något tillfälle, erfarenheter?

Mvh
Verkar ju smidigt att betalar 44:-kr så tar de BMW självrisk på 6000:- vid vagnskada vid en kantstött fälg eller om man vill ha omlackat efter stenskott etc.... vad är haken ?
Pa
1.120
Passo222
Just det..Vad är haken?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns ju lite som är märkligt. Till att börja med finns inga uppgifter om företaget, varken adresser eller befattningshavare. Rätt ovanligt att ett försäkringsbolag är så hemliga. Nu är jag rätt säker på att de inte är ett försäkringsbolag utan en försäkringsförmedlare vilket i sig inte är ett problem. Men villkoren exempelvis ser ut att vara skrivna av en tioåring, alternativt google-översatta. Nån svensk försäkringsjurist har definitivt inte skrivit dem...
Pa
1.120
Passo222
Vet inte vad det säger att de jobbar med Allianz Global Assistance Europe (står längst ner på deras sida)
Pa
1.120
Passo222
De kör ganska mycket reklam på radion nu, där jag fick upp ögonen för dem.

Har OKQ8-backup idag som också ersätter självrisk, dock max 3.000 kr / tillfälle.
Har nyttjat dem ett antal ggr för glasbyte vilket fungerat utmärkt.

Dock ser ju dessa billigare ut samt att de ersätter till ett högre belopp och vagnskadan på BMW är ju runt 8.000 kr första 3 åren när vagnskadedelen ingår.
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då var det ju ett riktigt bolag, ganska lönsamt till och med, och Allianz är ju tämligen välkänt. De får bara investera i en ny jurist då för lite ökad trovärdighet.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Länk
em
906
em3
M3 cab -03
[LÄNK]

.....Seriöst med ett stavfel i rubriken "...Eurpean"....low class, I'm out...

Morgan Löwenthal, både "förmedlare" och "klagomålsansvarig". Hela paragrafen med Klagomål, är, enligt mig, grovt undermålig. Men, om andra tror på det, kör....

em3
em
906
em3
M3 cab -03
Tror att Morgan spelar på Trygg-Hansa, så tolkade iaf. jag reklamen, att det var ett tillägg för "Trygg"-kunder. Men TH har knappast något med detta att göra.

em3
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Lägg undan 44:- och även alla andra små "försäkringar" på ett eget konto. Sen när/om något händer så har ni en egen liten självriskförsäkring att plocka från.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.