|
|
|
|---|---|
|
Hej måste få fråga om nån kan svara på en fråga som bmw vägrar svara på. Jag har titta på en bmw x3 i40m som är max utrustad så mycket det går och lite till. Köpare av bilen från början går ej att få fram då den ej han säljas. Den gick av bögen och slog runt när biltransporten gick av vägen. Så bilen va ny när den skrotades. Men den hade svarta emblem och inte de vanliga blå vita. BMW säger att det är pirat kopia och ej går att köpa och bara finnes blå vita. Men kan någon då svara hur denna bil kan ha haft svarta emblem? Bad demonteringen ta av front emblemet och sända mig då det är samma mått som min F34. Men vill ha tag på även bak BMW orginal. Nån som vet nått om detta och kan svara på det som bmw ej kan. Kan det va så att bilen som gick av vägen inte va någon i40 utan en x3m som ej visats enu? | |
|
Länk Kan finnas på vissa marknader... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Fast nu menade han nog emblemen som normalt är blå-vita? BMW har rätt gällande dessa emblem, OM det nu inte är nån tok som beställt, och fått godkänt, på svart-vita via Individual mot en kostnad som heter duga, eller att ÅF löst det genom att momtera pirat svart-vita före leveransen av den nya bilen? | |
|
Ok, jag missförstod det och trodde det var "gradbeteckningen" han menade... BMW:s runda blå-vita logga lär de aldrig sälja i andra färger som originaldel. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu tror jag iofs att BMW bara har blå-vita emblem men ibland har dom lite lustigheter för sig.... Jag köpte för många många år sedan originalventilhattar med ///M-loggan på från en kille i USA. När några av dessa ventilhattar plötsligt och utan mitt godkännande fick nya ägare så tog jag min lilla kartong till BMW och bad dom beställa hem en uppsättning till. Reservdelskillarna här i Sverige hade aldrig sett dessa men eftersom det fanns art nummer och allt som dom dessutom hittade i systemet så sa dom att vi fixar en beställning och hör av oss när dom kommer. Nån dag senare ringde dom, inte för att säga att ventilhattarna hade kommit utan för att meddela att BMW Tyskland stoppat leveransen till Sverige eftersom dessa ventilhattar inte var tillåtna att säljas utanför USA. Varför, gick inte att få svar på. Men om du har fått tag i frontemblemet så kan du ju alltid kolla vilket art nummer det har, finns säkert präglat på baksidan och den vägen via realoem även hitta det som hör ihop och ska sitta på baken på bilen. Sen är det väl bara att googla :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.