|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att sälja min Z3 M. Haft den i 15 år men används alltför lite... Frågan är värdet? Tillverkad 97-02, import till Sverige ett år senare. Jag är tredje brukaren i Sverige. Rullat 16.000 mil. Arktis silver metallic med röd-svart inredning. Bra skick, originallack, inga skador på inredning och "allt" servat och fixat under min tid, inklusive förstärkt bakvagn á la Randy Forbes. Spretig prisbild på nätet, vad tror panelen? Mvh C | |
|
Z3M är en eftertraktad bil, eller så tror ägarna så. Jag tycker att det rör sig väldigt lite på nätet, när man ser dessa högt värderade bilar. Samma bilar har legat ute till försäljning hela vintern. Jag studerade just prisbilden på sådana i Tyskland. Det finns ganska gott om dem, och önskvärt pris vid ca 15.000 mil verkar vara runt 30.000EUR, d.v.s. ungefär samma som i Sverige. Frågan är ifall det finns köpare i Sverige som vill ge ca 350.000SEK, för en bil som frånsett motorn är lika uppbyggd som en 193 hk, vars pris är ca 90.000-100.000? Om du vill bli av med bilen måste du kanske lägga dig rejält under dessa priser och tänka på att du betalade förmodligen mycket mindre. |
|
|
Tack för svar! Frågan är bara hur mycket under? Mvh C |
|
|
Alla är inte gjorda av pengar! Jag resonerar som så, hur mycket mer skoj skulle en sådan bil vara för mig, samtidigt som jag är medveten om att motorn är känsligare, och den har trots allt gått 16.000 mil. Bakvagn vidgjord. Mycket högre försäkring. Jag tror att en del av oss (vanliga löntagare) skulle kunna lägga drygt 200.000 - 230.000, men inte mer. Detta om man betraktar den som nöjesmaskin och inte samlarobjekt. Men som sagt, detta är min personliga åsikt. Så resonerar jag. |
|
| Jag betalar 5.700 per år för helförsäkring. Tack för din åsikt, är väl kanske nånstans i den häraden man ska lägga sig om man vill bli av med den... Tar ut den från vinterförvaring imorgon och monterar nya bromsar i påsk. Får se hur det känns sen ;-) | |
|
Zig, jag fick just försäkringsinbetalning för min vanliga 2,8 liters 192hk, 2809kr / helår, helförsäkrad. Du betalar dubbelt upp, men jag antar att det går på nöjeskontot. Jag hade gissat att du betalde betydligt mer, bra att veta. Såg vid min sista sökning på blocket att flera Z3M hade flera nu en pris sänkning, hälften av dem var under 300.000kr. Det är trots allt köparens marknad. |
|
|
Prinsen, ja, jag är nöjd med premien. Inte farligt och dessutom ställer jag ju av den minst halva året. Nya bromsar (skivor och belägg) runtom nu, känns riktigt bra! Fick förresten bud på 220.000 från firma förra veckan. Inte så illa när det inte ens handlar om inbyte utan rent köp. |
|
|
Din bil är rätt så identisk med min. Jag har reagerat över de priser som begärs idag, och samtidigt noterat att bilarna inte verkar säljas. Det fåtal som försvunnit från Blocket har annonserats ut för någonstans 200'-250', vilket i mitt tycke känns mera rimligt än 300'. Min gissning är att det borde gå att sälja bilen för 240'-250' - om du har tålamod att vänta in rätt köpare. Jag håller hårt i min - nöjesfaktorn är hög, och den kostar inga stora pengar att äga! |
|
|
Håller med dig, gunnare! Får se hur det blir framöver, knackar rätt köpare på dörren så får vi se... Men körde den till jobbet imorse, nedcabbat, fantastiskt :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.