|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Misstänker att min luftbälg läcker luft. Bilen kan stå över natten och då sänks hela höger baksida av bilen så lågt den bara kan. När jag väl sätter mig i bilen igen så lyfts den upp igen dock inte lika högt som den vänstra baksidan, men skillnaden mellan dom är väldigt låg, dvs nästan så att man inte ser det alls om man nu inte fokuserar och jämför baksidorna på bilen. Vad tror ni att det kan vara? Tror ni att det är endast luftbälgen som behöver bytas eller är det kompressorn som fyller bälgen med luft? Hoppas själv på att det enbart är luftbälgen då det känns som ett relativt lätt byte. mvh | |
|
Troligen sprucken bälg. Försök hitta ett tyst ställe att parkera bilen på och lyssna i hjulhuset efter pys. Men kryp inte in under bilen, man vet ju inte om det eventuella hålet plötsligt blir större... Bäst är väl att köra upp den på en lyft så du kan undersöka riskfritt. Om du inte hittar något pys från bälgen får du rota fram kompressorn och lyssna kring slangar och kopplingar. Spraya med såpvatten om det är svårt att lokalisera med örat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.