|
|
|
|---|---|
| Jag försöker få tag i ett fjäderben till BMW 320i 2006. En bildemontering i närheten hade ett fjäderben till en BMW 525d 2009 årsmodell. Tror ni det skiljer dämparna åt? Tänker om det är viktskillnader på bilarna och isf fjäderben? Eller är det bara att köpa och skruva dit? | |
|
Det är helt olika bilmodeller och jag skulle bli mycket förvånad om du ens får dit fjäderbenet från fel modell.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja ursäkta det fanns ett fjäderben till 325d INTE 525. Felskrivning.... | |
|
...då är det en annan femma! ;) Gå in i realoem.com och knappa in ditt chassinummer och stega dig fram till framvagn/fjäderben och klicka på reservdelsnummer - då får du upp en lista över alla bilar som den delen passar till. Dock kan det finnas olika utrustningsalternativ, som t ex. standard-/sportchassi etc. som gör att den inte passar ändå - det måste vara rätt konfiguration... Det kan vara skillnad då det är en fyr- respektive sexcylindrig bil, så var lite vaksam! Fjädrar finns i en mängd olika utföranden beroende på bilens motor, växellåda, standard/sportchassi, taklucka och övrig "tung" utrustning. Där är det garanterat skillnad mellan bilarna! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag kör det mycket enkla svaret: Du får dit grejerna utan problem. Sen om det är avstämt eller inte till just din bil kan du nog gissa själv. Men brukbart (har själv kört med M5 E39 fjäderben runtom på en 523i, inga problem alls) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.