|
|
|
|---|---|
|
Ska åka till ringen på måndag 3/8. Någon som har lite tips om boende på vägen och i Nunburg, bra BMW handlare på vägen Den som har mest grejer när man dör, vinner :) | |
|
Hej! Var där nere förra helgen, otroligt skoj. Förutom egen körning så åkte jag även med en proffesionell racerförare i en BMW M1. Han körde varvet på 8,5 minuter, det gick ofattbart fort. I Meuspath (ligger ca 1km från start & målrakan, 2km från Nurburg) bor en familj som har Zimmerfrie, ett dubbelrum med eget badrum och frukost kostar 70DM/natt. Rummen är väldigt fräscha och fina. Ring Martina Diederich tel:+4926913908 och boka. Missa inte BMW:s Testcenter i Nurburg, där finns en del fina racerbilar. En annan höjdare är restaurangen/puben Pistenklause. Om du inte redan gjort det så kolla in Länk Ha det så skoj på ringen! MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
| Hur mätte du tiden? Var det öppet att köra hela rakan utan att åka in i depån? | |
|
Jag mätte från Antoniusbrucke (bron efter utsläppet) till infarten till hastighetsbegränsningen i infarten till depån. Lade sedan till 30sek = 8,5 - 9min. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
Tack för de bmwdriver Finns det inte fler som har varit där och kan ge lite tips ?? Den som har mest grejer när man dör, vinner :) |
|
|
Jorå jag har varit där och det var HELT UNDERBART!!! bodde helt okej i samma by som Arne för 35dm per natt inklusive frukost. mer information och adresser med mera hittar du på mina sidor. www.bimmer.nu och sedan klickar du in dig på Nürburgring. "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
| Körde han på 8,5 min, 9 min eller någonstans mittemellan med M1:an? | |
|
- BMW_M5. På www.nurburgring.org.uk kan du hitta tips om det mesta. Kom bara ihåg att skilja på Nurburg och Nurnberg. Kör: Hamburg - Köln - Ringen. Nordschleife ligger många, många mil från Nurnberg, men inte mer än drygt 1000 meter från Nurburg:en! ; - ) (Ta det också försiktigt - håll koll i backspegeln ungefär 4 ggr. så mycket som du normalt gör på Autobahn.) Att köra varv på varv kräver MYCKET - sitta i räcket kan vilken klant som helst! Ha så kul! Mvh / Micke R |
|
|
Såg precis inspelat 24timmars på Ringen där några Svenskar skulle köra en SABB. Förra året försökte Uhr-trimmarna få runt en bil men drivknutarna brann upp hela tiden....tror inte ens att de fick ihop tvåsiffrigt med varv?! I år har Dackevall med flera tydligen åkt ner med en 9-5 Kombi(!). Enl reslutatlistan har de tydligen kört i 16 timmar innan de lagt av - imponerande. 73 varv skall de ha fått ihop! Det skall bli kul att få läsa om i AMS. Någon som vet hur det gick för Matte Lindén? Mvh / Micke R www.24h-rennen.de |
|
|
Micke R, Fasen har du kollat på ett 24-timmarslopp? Du måste vara trött nu. :) |
|
|
- Johann. Nja, riktigt så bra täckning hade de inte. Jag har sett ett sammandrag på 1 timmer som gick på Viasat Sport i veckan. Men det var tyvärr inte så värst mycket att ha, mest bilder från GP-banan.... Vem vill se det? Det var lite bilder från riktiga banan men man blir ju aldrig mätt... ;-) Mvh / Micke R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.