AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.030

m54 LMM fråga

Passar en LMM från en m54 320 på en m54 325 ?

Jag köpte en till min 325 , först ville den ej gå på tomgång så den dog direkt efter uppstart, så jag tänkte okej jag raderar felokder det kanske var det som blockerade.

Vipps så starta den och gick som ett spjut,
dagen efter samma visa, ingen tomgång, dör direkt,

kopplar bort LMM eller sätter i min gamla så funkar bilen,
Om man kollar på tex schmeidmann så ska det vara samma till 2,2 och 2,5
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för fabrikat på LMM?

Allt annat än BMW original eller högsta OEM-kvalitet (Bosch eller VDO Siemens eller möjligen NGK) är ett lotteri med många nitlotter...
När det gäller billiga no-name-kinaskräp-LMM, är det inte ovanligt att de är sämre än den trasiga/dåliga original-LMM de ersätter...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för svar,, jag köpte en beggad Siemens VDO ,
en annan fråga då, jag reagera på att det vadderade kuvertet som lmm skickades i hade gått hål på insidan och den var helt täckt med "dämpningsmaterialet" som är utav fin fin papper nästan som damm,,,, kan detta ha påverkat mätaren?

Vad ska jag rengöra med?? något som finns på biltema mekonomen?
Jag hitta felet på LMM'n , ena tråden var av .

Så jag beställde en annan LMM från bildelsbasen, aset funkar fortf inte ... ska man göra något speciellt när man stoppat i annan LMM ? nolla koder har jag gjort med en såndär ELM OBD .
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mig veterligen ska det inte behövas göra någonting än att bara byta..!

Jag har bytt någon lmm på den gamla goda tiden på bl.a. en M30 735:a och det var "plug and play" i alla fall...

Vet att tekniken "gått framåt"(är t.ex annorlunda konstruktion idag med t.ex tråd isf klaff), men vad jag läst mig till ska det inte behövas göra någonting annat.

Mvh Janne.
Då är det helt enkelt trasiga LLM jag fått ffån bildelsbasen, lite segt då det ej är returrätt på Elektronik :( , det blir som lotteri
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.