|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte min första bil för några månader sedan och nu har den börjat läcka något från motorn. Det började när jag hade varit ute och kört och när jag öppnade huven så började det ryka som fan och det verkade som någon vätska långt in på motorn hade läckt ut Länk Länk. När man kör kan man känna att det luktar typ bränd plast om jag inte är helt ute och cyklar. När bilen är avstängd läcker det inget men när den är igång börjar det läcka och lukta direkt. Jag har precis börjat lära mig om bilar och har ingen aning om vad felet kan vara. All hjälp uppskattas Mvh, Ludvig | |
| Ventilkåpspackningen. En "klassiker". Kolla vevhusventilationen i samband med byte av packningen. | |
|
Glömde skriva att vätskan som läcker inte luktar något och är genomskinlig. Då borde det väl inte vara ventilkåpspackningen eftersom det då skulle läcka olja? |
|
| Din ventilkåpspackning ser onekligen ut att ha mått bättre. Är det genomskinlig vätska så lär det vara kylarvatten, tex från en frostplugg? Det är ett värre scenario... | |
|
Du hade rätt från början, det va ventilkåpspackningen som spökade. Tack så mycket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.