AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.825

punkteringskit biltema?

im
123
immis
520d -14
hej .nu har jag köpt nya däck som inte är rft,så nu behöver jag ett kit.duger en kompressor från biltema och ett par flaskor vätska.eller är det bmw:s kit som gäller.har 0 koll tackar på förhand om svar ges!
bl
2.294
blixten
325i -88
Vad är prisskillnaden?
im
123
immis
520d -14
det är det jag inte vet.men antar att biltema blir billigare?någon som har bmw:s kit o vet priset?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Biltemas punka kit fungerar mycket bra har använt det några gånger, samt även kompressor därifrån.
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
Transocean
Konstigt! Förr körde man utan kompressor men alltid med Biltemaburken :-) Varför skall du ha kompressor nu om du kör med non-rft? Bara att stoppa på första macken efter punkan, tömma burken i däcket och fylla på med lite luft och köra en sväng. Kostar typ en 50 lapp?

Transocean
För att klargöra; detta med kompressor är bara nånting BMW hittat på för extra sales....

im
123
immis
520d -14
säkert? så kompressor är onödigt?räcker alltså med nån burk med "lagningsspray"
Transocean
Om du har 400 mil mellan mackar dær du bor så ja, du behøver en kompressor.
Kompressor = den matar luft.....

im
123
immis
520d -14
tack så mycket Transocean för klargörandet.bor i stockholm så en mack är aldrig långt bort
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Om du använder en reparationssats så behöver du en liten kompressor repsatsen är ibland bättre än sprayburken. Har man stått med punka och försökt få det tätt med spray som blivit för gammal då kan man skatta sig lycklig för man även hade en lagningssats i bilen..jag vet.. lagningssatsen funkar även i 25 graders kyla det gjorde inte sprayen.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
ContiMobilityKit är inte så dumt: Länk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.