|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har låtit en icke märkesverkstad byta bromskivor, bromsbelägg och slitagesensor bak efter att bilen varnat för slitna belägg. Delarna som byttes är BMW original som jag köpt själv. varningsmeddelandet släktes i datorn. Problemet är att bilen uppger vid statuskontroll i datorn att bromsbeläggen bak skall bytas efter 5000 km eller vid service 2020. Dessutom räknar datorn ner körsträckan som nu står på 4700 km. Inga varningsmeddelanden syns. När märkesverkstaden för två år sedan bytte beläggen fram visades att beläggen skall bytas efter 1100000 km och ingen "nedräkning" sker. Har verkstaden missat någon återställning eller kanske monterat sensorn bak fel? Jag irriterar mig på meddelandet och har frågat verkstaden, men fick inget svar... Vad säger ni? | |
|
Tack för ett hoppfullt svar med en bra länk! Får bearbeta min irritation lite och hålla koll... |
|
|
Det där jävla systemet BMW har är rent åt helvette. Jag bytte skivor och belägg samt givare jag med på frugans F11-14 och fick i samband upp 5000km kvar (Eftermarknadsskivor & belägg men original givare). Dock går min åt rätt håll, uppe i 8000km nu :) Jag nollade även servicen vid byte.. Även här är det rätt så lustigt för när jag bytte bak (som den endast larmat för) så hade de ca 50% av tjockleken kvar jämfört med de nya. i Fram stod 120000km och ökar också, men det är som sagt frugan som smyger runt så den kanske tar hänsyn till körsätt... Men ett onödigt system är vad det är, flera andra vänner som har samma strul. |
|
| Jag var på väg in på verkstaden med skäll om att de inte kunde hantera BMW och originaldelar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.