|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 2012 320D (F31) som jag köpte begagnad för ett år sedan. Jag har ibland märkt att den beter sig väldigt konstigt på motorväg i sådan hastighet det blir där. Det som händer är att styrningen nästan ”fastnar” lite när man ligger med stadigt tryck i styrningen i en lång kurva. När man rätar ut eller styr över åt andra hållet då vill den inte släppa direkt, utan det känns som det hackar till i styrningen innan den släpper. Känslan kan närmast liknas vid att det skulle ligga ett litet gruskorn i en kugge, eller att ett glapp uppstår någonstans. Men det känns endast ibland, så jag förstår inget. Varmt eller kallt, nystartad eller rullat länge, kan hända när som. Råd, idéer eller tips? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag vet att vissa f3x modeller har haft problem med lösa bultar vid styrväxeln. Detta var en teknisk åtgärd från BMW. Kan vara värt att kolla upp i god tid. |
| Bra tips, ska höra med närmsta återförsäljaren. Tackar! | |
|
Lite sent i tråden men jag har exakt samma problem med min - 13 320d. Fick du bukt med problemet? |
|
| samma upplevde jag innan styrväxeln sprack(!) vänta inte med att undersöka detta om nån fler har det, får ny styrväxel på bmw garanti/goodwill och annars kostar den 25000 + jobb. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.