AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.264

Underligt styrproblem i hastighet 320D F31 -12

Jag har en 2012 320D (F31) som jag köpte begagnad för ett år sedan. Jag har ibland märkt att den beter sig väldigt konstigt på motorväg i sådan hastighet det blir där. Det som händer är att styrningen nästan ”fastnar” lite när man ligger med stadigt tryck i styrningen i en lång kurva. När man rätar ut eller styr över åt andra hållet då vill den inte släppa direkt, utan det känns som det hackar till i styrningen innan den släpper. Känslan kan närmast liknas vid att det skulle ligga ett litet gruskorn i en kugge, eller att ett glapp uppstår någonstans. Men det känns endast ibland, så jag förstår inget. Varmt eller kallt, nystartad eller rullat länge, kan hända när som.

Råd, idéer eller tips?
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Jag vet att vissa f3x modeller har haft problem med lösa bultar vid styrväxeln. Detta var en teknisk åtgärd från BMW. Kan vara värt att kolla upp i god tid.
Bra tips, ska höra med närmsta återförsäljaren. Tackar!
Go
13
Godless
320d M-sport -13
Lite sent i tråden men jag har exakt samma problem med min - 13 320d.
Fick du bukt med problemet?
si
44
silentdog
530D -14
Cheyenne -92
Bubbla -64

R1200GS -10
ZX14 -07
Meanstreak -02
GPZ900r -85
samma upplevde jag innan styrväxeln sprack(!) vänta inte med att undersöka detta om nån fler har det, får ny styrväxel på bmw garanti/goodwill och annars kostar den 25000 + jobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.