AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.148

fel på dimljuset bmw e61 -08

ka
5
karipidis
525D -08
Höger dimljus fram har lagt av helt, började med att de flimra och tillslut sakta dog, lampan funkar, säkringar hela, får ut 5v i kontakten och andra som funkar får jag ut 12v, får inga felkoder. Vad kan felet vara? eventuellt om någon har ett elschema. gäller en e61 årsm 2008 Med vänlig hälsning
Har läst någonstans här på forumet att ljusmodulen stänger av utgången till någon lampa som varit trasig/felaktig en längre tid och att det måste återställas med något lämpligt program.

Kanske någon som är mer insatt kan svara om det är så...
Hej,

Som det sagts i föregående inlägg, ljusmodulen kan vara problemet.

Elschema här (valde en e61 520i på chans - ”e61 -08” räcker inte som full identifiering):

Länk

OM det handlar om att ljusmodulen låst utgången, kan en återställning göras med INPA eller någon nära släkting (NCS Expert, Tool 32 och allt vad de heter). Finns på Blocket (med bra support): Länk

Bmw ÅF gör inte detta. Där gäller bara nytt med tillhörande programmering.

/Lennart
ka
5
karipidis
525D -08
Hej! tack för svar jag tror det lutar sig åt det hållet med o börja felsöka med inpa! har en nära vän som kan hjälpa mig får återkomma med resultat därefter :)
ka
5
karipidis
525D -08
Har nu efter ett tag försökt med inpa! och har resettat ljusmodulen utan några framsteg, innan har jag fått ut 5v i kabeln nu ligger den stabilt på 0v alltså ingen ström är de dags o kolla efter kabelbrott eller har någon nån annan fundering? Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.