AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.495

Bmw F34 320d 9600 mil VXL Rycker vid växling

Sida 2 av 2
pa
51
paranoxx
320xd GT F34 -14
Upplever min 320 gt 14 med 9700 bil på mätaren ryckig också. Dessutom hävdar jag att de finns ett missljud i växellåda mellan typ 1700 till 2500 rpm. Lite gnälligt. Detta har ej varit tidigare år. Har haft den 3 år. Bmw så första gången att det inte var något fel. Andra gången att de ska låta så. Att det var kedjetransformator till högtryckspumpsdrivning. (Svår handstil). Byte av kedja och skenor gör det ej bättre. När jag kör andra bilar med samma motor och växellåda finns inte ljudet dock... vet inte hur jag skall gå vidare. Dessutom börjar kopplingen slira lite vid lugn körning mellan 2 :an o 3:an.
Också Holmgrens Jönköping. Idéer någon ? Ärvde samma som ovanstående?
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Ja du det verkar som att vi borde träffas och åka in till dem tsm kanske dem tar det mer på allvar.
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Har nollat vxl lådan eller vad det heter via att hålla ner gaspedalen och följa allt som står men det känns fortfarande ryckig särskilt när man börjar rulla så att säga för han skickar in den i vxl och då rycker det till. Vet inte vad fan man ska göra dem på bmw säger finns ingen lampa som lyser då är det inget på garantin som går och nu vet jag inte hur jag ska gå till väga. Det kostar mellan 2000-3000k för att dem ska koppla datan och nolla den men det ska väl inte jag behöva betala när bilen är under garantin under 10000 mil och under tre månader som ARN och konsumentköpslagen säger att man kan klaga på säljaren. Vad är bästa vägen att gå tror ni? Måste fixa detta för så här får det inte gå till helt enkelt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.