|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
har du behov av x-drive så köp en sådan. Kommer en rwd ut så blir den såld på några dagar. Finns snart bara x-drive kvar på blocket. Antingen gillar man det eller inte..det är högst personligt. De är dyrare att äga, aningen långsammare efter 200...om du nu kör så fort :) |
|
|
Håller inte med riktigt, finns 14st M140 på blocket, 4 är RWD och 10 är xdrive. Statistik från annan tråd: Det rullar 658 st M135/M140 i Sverige. Xdrive = 69,6% RWD = 30,4% Så att det är fler xdrive till salu är egentligen inte konstigt. Vad är dyrare med xdrive? |
|
|
service kostnad, mer delar kan gå sönder. Slukar mer soppa. Jag tror man är antingen emot eller för. Personligen är jag emot, skulle aldrig köpte en x-drive. Någon annan älskar x-drive. Bor man norrut så är det säkert optimalt, då har man ett behov. Men sen skåning kanske inte alls behöver det på samma vis. Ja det är vad det är.. |
|
|
Min m135 var xdrive automat. M235 var manuell rwd. Kände ingen större skillnad mellan rwd och xdrive, men blev trött på att växla efter ett tag. Försöker tänka långsiktigt vilket som kommer ha bäst andrahandsvärde. Förmodligen de stenhårda bmw fansen köper aldrig en x-drive. |
|
|
ja men så är det, jag hade specifika krav när jag köpte min. Du får gå på din magkänsla lite. Andrahandsvärdet blir vad det blir, kanske kommer elbilar och andra skatter att göra det surt för oss oavsett. 20000:- hit eller dit kan nog kvitta i slutänden. behåll den istället :) |
|
|
Hehe sant :) Sen om priset är rätt är jag kluven med, tycker alla begagnade m135 och m140 står högt i kurs för att va begagnade. Detta va en modellår 2017 med xdrive, adaptivt chassi/dämpare (vilket var mitt enda krav) och variabel sportstyrning och rullat 1500mil för 365000kr. Vet ej vad den kan ha kostat ny |
|
|
En sak att tänka på angående adaptiva chassit är att det inte går att ställa drivlinan i sportläge med fjädringen i komfort. De står sig bra och antagligen extra bra nu på sommaren, egentligen ska man köpa en sån här bil på senhösten eller vintern. Oavsett xdrive eller inte tror jag de kommer fortsätta stå högt i pris, då nya M135i är en fyra och ordentligt klenare. |
|
|
Aaa är nog så, dock har jag granskat marknaden rätt noga nu när jag själv ska köpa en och det är många som legat inne sen typ mars/april utan att blivit sålda. Därbland mitt objekt, vilket får mina tankar att fundera.. varför? |
|
|
Köp det DU vill ha, inte vad du tror kommer vara värt mer om 4 år... Och innan du köper, provkör båda alternativen och skaffa dig en egen uppfattning. Jag var övertygad om att jag skulle ha en rwd automat tills jag fick prova en xdrive. |
|
|
Håller helt med ESvensson, köp den du vill ha! Jag köpte en rwd manuell igår och den kändes helt fantastisk igår när jag körde hem den i köerna på E4an. Tack alla som har givit mig input sen jag startade tråden i våras. Ska känna efter om även jag ska satsa på quaife eller m-pre diffen, bettade på bra i torrt med MPSS däcken igår i alla fall. |
|
|
Svensksålda M140i manuell måste vara riktigt ovanliga? Haft span på den varianten ett tag och ingen har dykt upp. Trodde att den kanske aldrig såldes i Sverige. |
|
|
Blev m140 xdrive -17 med 1500mil på mätaren :) Är mer än nöjd utom missljudet från avgasventilen vid kallstart. Låter som en värmeplåt ligger och vibrerar på röret typ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.