AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.018

Ryckig gång på lågt varv.

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
När motorn e kall så rycker den som fan o skakar på låga varv kan knappt rulla långsamt.. fick ett tips att byta bensinfilter.. är mekonomen prisvärt ?

Mvh.
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Nu börjar jag bli trött på det.. har provat med stp´s motor clean.. funkade ej..

tomgången går upp o ner hela tiden.. på låga varv går den ryckigt som fan.. låter som den misständer el ngt.

har bytt tändstift nyligen..

tacksam för hjälp!! Mvh
-RW-
tändkablar, bränslefilter(täpp), tändspolare(möjligen).
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hur mår tändkablarna och tändspolen? Bytte du bränslefiltret?

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
*LOL* -RW- Hann visst före! Verdammt!
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
åker in till bmw imorrn o kirrar ett bränslefilter.
funkar det ej efter det så får man väl gå på tändspole o kablar isf..

Tacksam för de SNABBA svaren ;)
mvh aleks
-RW-
nofx 16// :-)
mannik
Hade samma problem med min E30 318i(s).Lämnade in bilen hos BMW i Lund och då bytt dem luftmängdmätaren (5500kr!). Men, enligt en annan BMW verkstad i Malmö så är det oftare slangen till mätaren som är sönder (kostar 150kr) - var inte så glad att höra detta :-(
Problemet gick bort då
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Har samma problem fortfarande!

i vilken ände ska man börja???
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Det är endast på tomgång och vid lite gas från stillastående...
när man kommer upp i varv o fart så försvinner det tills man står still igen ...
Har samma problem som dig, min 316i-88 rycker nått sjukligt när den är kall. Har bytt rotor, tändstift, luftfilter o fördelardosa utan någon förbättring. Börjar bli trött på det nu.

Blev det alltså inte någon förbättring när du bytte bränslefilter?
Aleks:
Johan Å:
Med risk för att låta gnällig, (har snackat om luftmängdsmätaren i några inlägg nu). =)

Kolla så att inte insugsgummit är sönder eller sprucket. Kolla sedan vacumslangarna och luftningsslangen, alla dessa bör vara hela. Byt isf att de är dåliga, de kostar inte mycket. Om bilen fortfarande går dåligt så är det luftmängdsmätaren som är sönder, eller rättare sagt kolspåret som potentiometern rör sig på är nernött.

Det går inte att byta detta utan man måste köpa en ny lmm eller försöka hitta en likadan ur en motsvarande BMW från en skrot som inte gått så långt.

Jag vågar nästan garantera att det är luftmängdsmätaren som är kass på era bilar.

Mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
Visa användare
130
Eber
325i -87
Tack för svaret Boooze!

Ska ut och mickla snarast
Mh
70
Mhm
E30 318is 16v
Kolla tändkablarna med en Ohm meter skall var 6000 Ohm inklusive tändhatt 5000 Ohm i kablarna och 1000 Ohm i tändhatten.

/Martin
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Blänslefilter på Meka (gamla Mekonomen?) kostar 250:- och på BMW kostar den 260:- till min 316.

/Edvard
BMW CS # 4503
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Grejen var det att när jag väl fick tummarna loss o köpa ett bränslefilter så slutade det rycka så djävligt!
varit lugnt i typ 2-3månader fram till nu..
får se över slangar o tändkablar m.m..
luftmängdsmätaren kanske bör ses över också,men den ser hyfsat ny ut ska se om där e kvitton på att den e bytt kanske!

tack! mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.