|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon här som har erfarenhet av dem? - H U M A N R A G E - Länk | |
|
Har aldrig köpt något av dem, däremot sålt. Man får ju inte direkt något gott förstaintryck av dem, speciellt inte när man tittar på biltomt nr. 2 där minst hälften av vraken borde skrotats för länge sedan:-). Tycker även att de verkar ta ut rejäla överpriser. Däremot var det någon (i en tidigare tråd, sök, kanske finns kvar) som hade lämnat in sin bil på reparation och som var väldigt nöjd. Så det beror väl på vem man frågar:-)! let the Best Machine Win! |
|
|
SPRING DÄRIFRÅN!!! Var för många år sen där och tittade på en v***o-kombi som såg hyffsad ut. efter 5 min konstaterade jag att det var 99% plastic padding i trösklarna och reservhjulsbaljorna. Hade en annan v***o som jag ville byta in. den var 4 år nyare och 6000 mil mindre på mätaren... & dom ville ha 3000:- emellan. En annan bil jag tittade på (VW Golf) ramlade dörren av när jag skulle öppna den! Nybes stod det... Hur dom är på nyare bilar eller om dom blivit bättre, det vet jag inte...detta var för snart 8 år sedan. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
God morgon! Jag kommer ihåg en av Sönnerstrådarna där jag själv var inblandad (se nedan). Jag har aldrig handlat bil där men lämnat in för rep. Visst, stället ser inget vidare ut men de gör ett bra jobb, håller sig till utlovade priser och bemöter en korrekt. Jag fick inget skriftligt pris på mitt jobb och trots att det tillkom saker på notan blev priset det sagda. Det sista jag frågade om där var byte av katalysator+bakre avgassystem på en Chrysler Voyager, de var billigast på arbetet av alla verkstäder jag ringde runt till och delarna i det fallet kom från Mekonomen/Hansen Racing. Jag känner ett antal med bra erfarenhet därifrån, dock bara en som sålt bil dit. Den enda bil jag själv varit intresserad av därifrån avrådde personalen mig från att köpa eftersom den inte var bra. Kolla även: Länk Länk Erik Bromma |
|
|
De flesta bilar de säljer ser ju ut som skrot, kostar inte direkt mycket heller. Hur som helst, är det något de gör bra så är det att reparera bilar. Hade min gamla 528 inne där för 2-3 år sedan, allt fixades perfekt. Bra pris också. Dessutom hade de fixat besiktningen åt mig också när jag kom för att hämta den. Hade jag inte räknat med. Har dessutom en kompis som lämnat in ett flertal bilar där. Allt har fixats till full belåtenhet. Stället ser verkligen inte mycket ut för världen. Men gör de ett bra jobb till bra pris. Så vem bryr sig. De fixar alltid delar från mekonomen vad jag vet. |
|
|
Har inte mycket förtroende för( sönders) som dom lite allmänt kallas för här i Täby. Vet också att deras bilar som går igenom sbp gör det på väldigt difusa sätt. Det vittnar väl bla den golfen som bjernler hade varit och tittat på om. Gör som det rekomenderas åk därifrån |
|
|
En kompis sa att ägarens (Sönners?) bror jobbar på bilprovningen i Arninge . Kan vara en förklaring till att han har vrak som är besiktigade!? MVH Jörgen |
|
|
Jörgen Nymann: Sönners bror jobbar INTE på bilprovningen i Arninge! Hans söner jobbar snarare på verkstaden. Vad det gäller reparationer är de bäst!! Billigast och snabbast. Det som tex inte VAG klarar lämnas till Sönner. Titta in på verkstaden så blir du nog snopen, där står allt från den äldsta Volvon till Ferrari Vad gäller köp och sälj fungerar det alldeles utmärkt. Vid problem åtgärdar de felet alt. tar tillbaka bilen. Kan inte säga annat än DE ÄR OSLAGBARA!! Jonny Cash |
|
|
På så sätt,bara ett elakt rykte alltså! Hursomhelst verkar det ju råda delade meningar i frågan. Att Sönners skulle vara bättre på VAG än VAG märkesverkstad (DIN BIL) har jag dock lite svårt att tro på. MVH Jörgen |
|
|
Köpte en gammal Ford Tanus 2.8 med helt sönderrostade flyglar. De lovade att jag skulle få nya (ingick i priset) så fort som de fick hem dem. Javisst sade jag och tänkte att det kvittar då bilen var tokbillig. 1 1/2 vecka senare ringde de och sade att de hade kommit. Reespeekt för dem trots liken på tomten. De försöker inte att lura en utan de säger som det är. /(/(/& |
|
|
Jörgen, med tanke på vilket rykte VAG-verkstäderna har, är nog vilken källarverkstad som helst bättre! Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det händer ganska ofta att märkesverkstäder tar hjälp av välrenomerade allbilverkstäder, vid tex större motorjobb, bla för att hålla mera kostnaden för kunden, då timdebiteringen är hälften och jobbet kanske är mera tidskrävande än materikostnaden tex. Sedan finns det ju allbilsverkstäder som har en mera komplett maskinpark för motorrenoveringar än märkesverkstan .Nu vet jag inte hur det är i 08 med det är väl inte omöjligt att det är så där också. MVH Hasso Länk |
|
Att VAG har eller har har haft långa väntetider för service känner jag till, har dock aldrig lämnat någon bil varken på Sönners eller hos VAG så jag kan inte uttala mig om kvaliten på utfört jobb,men ju längre diskusionen pågår verkar det ju vara en hel del som är nöjda med bilhandlaren ifråga. MVH Jörgen |
|
|
Det är alltid lika roligt när sånna här trådar dyker upp, och plötsligt, som gubben i lådan, så dyker det upp killar som har 2 tidigare inlägg, och tycker att dessa verkstäder / bilfirmor är VÄÄÄRLDENS bästa! ;) Verkar som att även bilfirmorna sitter här och glor... /K |
|
|
Ja du Mosse, det är ju faktiskt som så att om man vill diskutera saker och ting här på forumet måste man ju registrera sig och jag tror nog med all säkerhet att du också började från scratch någon gång!! Och om man då har åsikter om saker och ting måste man få uttrycka detta, är inte det liksom hela tanken med detta? Sen får ju du tro vad du vill, det är ju ett fritt land Jonny Cash |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.