AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.059

Service senaste vilken dag?

oc
78
occe
125i cab -08
Har en BMW som ska in på service med enbart byte av bromsvätska. Det står "Byte av bromsvätska 2019/04". Har tolkat det som att jag ska byta under april månad och har en service inbokad om ett par veckor. Inser nu att det kanske måste ske innan? april för att serviceindikatorn inte ska visa orange färg?

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Nu gissar jag bara, men står det att den ska servas i april så borde det väl stämma?
Varför tror du att det måste ske innan?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag vet inte exakt hur lång tid du har extra innan du får orange eller t om röd indikering i datorn.

Men när det gäller oljebyte/service ska det enligt BMW ("min" verkstad) tillåtas 10% över tiden/milen innan det blir orange.

Skulle gissa på att det är samma sak med bromsvätskan - men kolla för säkerhets skull mot BMW.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
oc
78
occe
125i cab -08
Ja, får ringa BMW. Men kunde tycka att skulle stå SENAST 2019/04 om det ska ske innan april är slut. Borde vara lugnt iaf.

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Jag brukar serva i slutet på den månaden som anges och det har då aldrig varit något problem.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, du måste ha hela den månaden på dig som anges (plus tio procent om det är samma som med övrig service som olja mm) - bromsvätskan ska bytas 2019/05 på min bil och den byttes senast 2017/05/29 enligt kvittot, tre dagar senare och det hade indikerat bromsvätskebyte 2019/06...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.